هجوم ماموران امنیتی به خانه شهناز اکملی، مادر دادخواه، و احضار دختر او به دادسرا

شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم‌بیگی از کشته‌شدگان اعتراضات سال ۱۳۸۸، شامگاه دوشنبه دوم اسفند با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی از هجوم ماموران امنیتی به خانه خود خبر داد.

خانم اکملی در این ویدیو می‌گوید که چهار مرد و یک زن از نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی هنگام بازگشت او از سر کار به خانه وی آمده‌اند و تمام وسایل الکترونیکی را که در خانه بود برده‌اند.

وی در ادامه این ویدیو از ماموران امنیتی شکایت می‌کند که پسرش را کشته‌اند و حالا قصد دارند دختر او را نیز از بین ببرند.

بر اساس گزارش‌ها، ماموران امنیتی به خانم اکملی هشدار داده‌اند که دختر او، مریم کریم‌بیگی باید ظرف مدت پنج روز خود را به دادسرای اوین معرفی کند.

اتهام شهناز اکملی و مریم کریم‌بیگی که دادخواه کشته شدن فرزند و برادر خود هستند، مشخص نیست. اما خانم اکملی پیش از این با اتهاماتی نظیر «تبلیغ علیه نظام» محاکمه شده و مدتی را در زندان گذرانده بود.

شهناز اکملی در این ویدیو توضیح می‌دهد که ماموران امنیتی عکس‌های برخی کشته‌شدگان اعتراضات این دوازده سال اخیر در ایران را نیز همراه خود برده‌اند. عکس‌هایی نیز که از میز او منتشر شده است، جای خالی قاب‌های کوچک تصاویر کشته‌شدگان را نشان می‌دهد.

مصطفی کریم‌بیگی در اعتراضات عاشورای ۱۳۸۸ به ضرب گلوله کشته شد. اعتراضات آن سال در پی انتخابات ریاست جمهوری به وقوع پیوست که در آن محمود احمدی‌نژاد اعلام پیروزی کرد. میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد آن انتخابات اما احمدی‌نژاد را به تقلب گسترده متهم کردند و متعاقب آن به‌ویژه شهر تهران صحنه اعتراضات گسترده‌ای بود که با سرکوب خونین معترضان پایان یافت.

یکی از خشونت‌آمیزترین رخدادهای آن سال مربوط به عاشورای ۱۳۸۸ بود که ماموران امنیتی ده‌ها تن از هواداران جنبش سبز را بیشتر با شلیک‌های مستقیم کشتند. علی موسوی حبیبی، خواهرزاده میرحسین موسوی نیز یکی از کشته‌شدگان در آن روز بود و مصطفی کریم‌بیگی هم از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

شدت خشونت‌ها علیه معترضان به حدی بود که دست‌کم سه نفر با خودروهای نیروی انتظامی کشته شدند. شهرام فرج‌زاده طارانی، امیر ارشد تاجمیر و شبنم سهرابی این سه معترض بودند که نیروهای امنیتی با خودروهای نیروی انتظامی آنها را زیر گرفتند.