روسیه در مورد اوكراین دروغ می‌گوید

ارزش صلح بالاتر از ارزش الماس، نفت و گاز
رئیس‌جمهور اوکراین با تاکید بر اینکه ارزش صلح و آرامش به‌مراتب بیشتر از ارزش تجارت با روسیه است از بلژیک خواست تا با دراختیار قرار دادن سلاح و تسهیلات، ملت اوکراین را در مقابله با تهاجم نظامی روسیه یاری دهد.
ولودیمیر زلنسکی که برای نمایندگان پارلمان بلژیک سخن می‌گفت با یادآوری شرایط ماریوپل، گفت اعتقاد دارد تجارت الماس با روسیه یا لنگر انداختن کشتی‌های تفریحی روس در بنادر و یا حتی نفت و گاز روسیه ارزشی به‌مراتب کمتر از صلح دارند و خواستار کمک بلژیک به کشورش شد.

وضعیت خارکیف «باثبات»
فرمانده بریگاد ۹۲ خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین با «با ثبات» توصیف کردن اوضاع شهر، پیش‌بینی کرد که روسیه در حال سازماندهی مجدد و تجدید قوا برای عملیات در شرق و جنوب‌شرقی اوکراین باشد.
ژنرال پاولو گفت که روس‌ها فکر می‌کردند به‌سرعت و به مانند آنچه در کریمه کردند از کل اوکراین هم می‌توانند به آسانی عبور کنند ولی خب به هدف خود نرسیدند و حالا دشمن عقب نشسته و در حال تجدید قواست.»

تحریم‌های روسیه سلطه دلار را از بین می‌برد
یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول می‌گوید، تحریم‌های مالی اعمال‌شده علیه روسیه تهدیدی برای کاهش تدریجی سلطه دلار آمریکا است و می‌تواند منجر به چندپاره‌تر شدن نظام پولی بین‌المللی شود.
معاون اول مدیر عامل صندوق بین المللی پول، گفت: «دلار حتی در چشم انداز بد بینانه هم ارز اصلی جهانی باقی خواهد ماند، اما تکه تکه شدن در سطح کوچکتر سناریویی کاملا محتمل است.»
گیتا گوپینات گفت که این جنگ همچنین به پذیرش مالی دیجیتال، از ارزهای رمزپایه گرفته تا استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی کمک می‌کند.
مقام‌های هندی در حال بررسی مکانیسمی هستند که بر اساس آن تجارت با روسیه بر اساس پرداخت روبل- روپیه فعال خواهد شد. بر این اساس دهلی نو و مسکو می‌توانند به رغم تحریم‌ها تجارت میان خود را ادامه دهند.
کارشناسان می‌گویند مکانیزم پرداخت جدید می‌تواند راه را برای واردات نفت ارزان‌تر به هند هموار کند و فرصت‌هایی را برای فعالین صنعتی در هند در بخش‌های مختلف هموار سازد.