قیمت دلار در ایران به بالاترین رقم در ۲۰ ماه گذشته رسید

دلار

قیمت دلار در بازار آزاد تهران افزایش یافت و به بالاترین سطح طی ۲۰ ماه اخیر رسید. همزمان قیمت هر سکه طلا هم تا بیش از ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت.

هر دلار آمریکا در معاملات ظهر سه‌شنبه دهم خرداد، ۳۱ هزار و ۲۵۰ تومان فروخته شد که این رقم از مهر ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون بی‌سابقه بود.

افزایش قیمت دلار در ایران در حالی است که وزارت نفت دولت ابراهیم رئیسی به تازگی اعلام کرده وصول درآمدهای ارزی حاصل صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در فروردین‌ و اردیبهشت‌ بیش از ۶۰ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، درآمدهای پتروشیمی جمهوری اسلامی در این مدت از ۱.۵ میلیارد به دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار رسید.

همچنین به گزارش رسانه‌های ایران، روند صعودی قیمت سکه طلا در ادامه معاملات نقدی روز سه‌شنبه ادامه پیدا کرد و قیمت هر سکه طلا در این روز از مرز ۱۵ میلیون تومان گذشت و ۱۵ میلیون و ۸۵ هزار تومان معامله شد.

آخرین باری که سکه طلا در کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شد به تاریخ اول آبان ماه ۱۳۹۹ بازمی‌گردد.

اقتصادنیوز نوشت که گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش چندبرابری میزان اورانیوم غنی شده ایران که به عنوان یک شوک می‌تواند روند مذاکرات برجام را با چالش جدید روبه‌رو سازد، بر بازار دلار و سکه تأثیرگذار بوده است.