طالبان هشت اسیر جنگی “جبهه مقاومت” را به رگبار بستند

طالبان هشت اسیر جنگی را که اعضای جبهه مقاومت بودند در ولایت پنجشیر با دستان بسته به رگبار بستند. با تشدید جنگ اکنون طالبان با کمبود نیرو در این ولایت مواجه هستند.

منابع محلی میگویند که گروه طالبان این اعضای جبهه مقاومت را پس از چندین ساعت مبارزه مسلحانه، روز دوشنبه، ٢۱ سنبله/ شهریور زمانی اسیر کردند که مهمات نظامی آنها تمام شده بود.

در میان کشته شدگان قومندان یارمحمد، یکی از فرماندهان جبهه مقاومت با دو فرزند جوانش نیز بودند که از ولسوالی/شهرستان خنج پنجشیر به منطقه پیشغور جهت کمک به همرزمان خود رفته بودند.

منابع محلی میگویند که طالبان این افراد را هنگام برگشت به مقر اصلی شان در منطقه چشمه آب، نخست بازداشت کرده و پس از آن به رگبار بستند.

همچنان تصاویری، مربوط به یکی از فرماندهان طالبان به اسم ملا شیرین قندهاری در شبکه های مجازی دست به دست می شود که فرمان کشتن اسیران جنگی را میدهد.

در این نوار تصویری، این فرمانده طالبان، با رمز “خاک‌ ریز” دستور میدهد که برخی از اسیران را نگه دارند و برخی دیگر را خاک‌ ریز نمایند.

بر اساس معلومات منابع محلی، خاک‌ریز در میان طالبان به معنی به رگبار بستن و کشتن استفاده می شود.

در جریان دو روز گذشته، طالبان از چندین جهت برای سرکوب جبهه مقاومت حملات مسلحانه را انجام دادند، اما در هیچ یک از جبهه ها پیشرفتی نداشتند.

در آخرین مورد جبهه مقاومت ملی اعلام کرد که در جریان درگیری‌های اخیر بیش از ۷٠ نیروی طالبان کشته شده و آنها را مجبور به عقب نیشینی کردند.

به تازگی منابع محلی میگویند که فرماندهان محلی طالبان از دولت مرکزی این گروه خواستار اعزام یک هزار نیروی تازه نفس برای سرکوب جبهه مقاومت در پنجشیر شدند. اما این درخواست فرماندهان محلی از سوی قاری فسیح الدین، رئیس ستاد ارتش طالبان رد شده است.

با مقرر شدن مولوی عبدالقیوم ذاکر به عنوان فرمانده جنگی طالبان در پنجشیر و اندراب های بغلان، اکنون طالبان با اجرای حملات مسلحانه برای نابودی جبهه مقاومت اقدام کردند که تاکنون این اقدامات ناکام بوده است.