اسرائیل دفتر پشتیبانی سپاه پاسداران را در فرودگاه دمشق هدف قرار داد

هواپیماهای اسرائیلی


اسرائیل با هدف مبارزه با حضور نظامی ایران و گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی آن به حملات خود علیه مواضع آنها در خاک سوریه ادامه می‌دهد

پس از آن‌که رسانه‌های رژیم دمشق از حملات جنگنده‌های اسرائیلی در بامداد شنبه 26 شهریور به فرودگاه دمشق و مناطقی دیگر در جنوب پایتخت سوریه و کشته شدن 5 سرباز سوری در اثر این حملات هوایی خبر داده بودند اکنون جزئیات جدیدی در این‌باره گزارش شده است.

در تازه‌ترین جزئیات درباره این حملات هوایی منابع «العربیه» گزارش‌ کردند که حمله هوایی شب گذشته اسرائیل دفتر پشتیبانی «شاخه دمشق سپاه لبنان» از زیرمجموعه‌ نیروهای سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است.

به گفته این منابع این دفتر در حومه فرودگاه دمشق مسئولیت عملیات پشتیبانی از نیروهای شبه‌نظامی ایران و از جمله آنها حزب‌الله را بر عهده داشته است.
در همین رابطه دیدبان حقوق بشر سوریه از کشته شدن چند شبه‌نظامی غیر‌سوری در این حمله خبر داده است.

حملات اسرائیل به فرودگاه‌های سوریه
طبق داده‌های اطلاعاتی و منابع دیپلماتیک در منطقه که در گزارش‌های اخیر «رویترز» به آن اشاره شده، اسرائیل طی ماههای گذشته حملات هوایی و موشکی متعددی را به فرودگاه‌های مناطق مختلف سوریه از جمله در شهرهای دمشق و حلب انجام داده است.

بنا به این گزارش‌ها این حملات اسرائیل با هدف جلوگیری از فرود آمدن هواپیماهای تجاری با محموله‌های تسلیحاتی سپاه پاسداران ایران در خاک سوریه انجام شده است، تسلیحاتی که از آنجا برای گروه‌های وابسته به ایران در سوریه و لبنان ارسال می‌شود.

مقابله با حضور نظامی ایران
یک منبع اطلاعاتی غربی مطلع از اهداف حملات اخیر انجام شده اسرائیل در این‌باره انگیزه تل‌آویو از انجام چنین حملات گسترده‌ای علیه فرودگاه‌های سوریه را جلوگیری از کاربرد فزاینده این تاسیسات فرودگاهی و پروازهای تجاری از سوی ایران برای انتقال تسلیحات در پی متوقف شدن مسیرهای زمینی عراق به سوریه، عنوان کرده است.

شایان ذکر است که اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه صدها حملات هوایی را در خاک این کشور و بدون این‌که مسئولیت اغلب آنها را بر عهده گیرد، انجام داده است.

اسرائیل این حملات را با هدف مقابله با حضور نظامیان ایران و گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی آن در مجاورت مرزهای خود، علیه مواضع گروه‌های شبه‌نظامی ایران یا مراکز حزب‌الله و اماکن قاچاق تسلیحات یا زاغه‌های انبار کردن سلاح و مهمات در خاک سوریه انجام می‌دهد.