کانادا مجلس خبرگان ایران، مجمع تشخیص و شورای نگهبان را تحریم کرد

کانادا روز چهارشنبه 27 مهرماه، با اعلام تحریم‌های جدید علیه شش مسئول و چهار نهاد ایرانی تاکید کرد این افراد و نهادها بیشترین تاثیر را در سرکوب معترضان ایرانی و «نقض فاحش» حقوق بشر دست دارند.

در همین رابطه، ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای گفت: «کانادا با استفاده از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد برای پاسخ به نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران و تهدیدات این دولت علیه صلح و امنیت منطقه، به حمایت از مردم معترض ادامه خواهد داد.»

در فهرست تحریم‌های جدید کانادا، نام محمد کرمی، یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران، شورای نگهبان و مجلس خبرگان که مسئول انتخاب جانشین برای علی خامنه‌ای است، قرار گرفته‌اند.

دیگر افراد و نهادهای تحریم‌شده، مجمع تشخیص مصلحت نظام، به عنوان محفلی برای مقامات سابق ایران و خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده سابق مجلس، صغری خدادادی، رئیس زندان قرچک، عزت‌الله ضرغامی، وزیر کنونی میراث فرهنگی و مجید میراحمدی، معاون امنیتی و نظامی وزارت کشور و عباس‌علی کدخدایی، سخنگوی پیشین شورای نگهبان هستند.

در پنج هفته‌ای که از شروع اعتراضات ضدحکومتی در ایران می‌گذرد، این برای چهارمین بار است که کانادا علیه مقامات رژیم ایران و نهادهای حکومتی این رژیم، تحریم‌هایی را اعمال می‌کند.

دو هفته پیش کانادا، سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی اعلام کرد و بیش از 10 هزار عضو این نهاد را تحریم کرد. این کشور هفته پیش نیز جواد ظریف، علی لاریجانی و چندین فرد و نهاد ایرانی را تحریم کرده بود.