دانشجویان‌ دانشگاه تهران خواستار مجازات عوامل سرکوب تظاهرات دانشجویی شدن


دانشجویان در پنج هفته گذشته و در بیش از 98 دانشگاه این کشور، اقدام به برگزاری تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی علیه جمهوری اسلامی کرده‌اند

شورای صنفی کل دانشجویان دانشگاه تهران با انتشار نامه‌ای خواستار رسیدگی هیئت رئیسه ‌دانشگاه تهران به تخلفات صورت گرفته در این محیط آموزشی از جمله ضرب و شتم دانشجویان در روز شنبه 23 مهر توسط نیروهای حراست شد.

این نامه که در کانال تلگرامی شورای صنفی دانشگاه تهران منتشر شده است، تاکید می‌کند ضرب و شتم دانشجویان در روزهای شنبه 23 مهر و‌ دوشنبه 25 مهر، «مصداق بارز زیر سوال بردن کرامت انسانی دانشجویان» است.

این نامه با برشمردن دیگر تخلفات صورت گرفته توسط نیروهای حراست، خواستار رسیدگی به این تخلفات بوده و هشدار داده است، در صورت عدم رسیدگی به چنین درخواستی، دانشجویان خواسته‌های خود را از «مراجع بالاتر» پیگیری خواهند‌ کرد.

دانشجویان در پنج هفته گذشته و در بیش از 98 دانشگاه این کشور، اقدام به برگزاری تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی علیه جمهوری اسلامی کرده‌اند.

در همین زمینه دانشجویان دانشگاه قم، امروز سه‌شنبه و در جریان حضور علی بهادری جهرمی، سخنگوی‌ دولت در این‌ دانشگاه، شعار «بسیجی جیره‌خور، آخرشه خوب بخور» سر داده و در سخنرانی او اختلال ایجاد کردند.