دایی توماج صالحی: او هر لحظه ممکن است کشته شود

اقبال اقبالی، دایی توماج صالحی رپر معترضی که روز یک‌شنبه بازداشت شد، دوشنبه ۹ آبان در پیامی خطاب به «ایرانیان آزادی‌خواه، سازمان ملل متحد، جاوید رحمان، اتحادیه اروپا و مردم جهان» با ذکر جزئیاتی اعلام کرد جان توماج صالحی در خطر است.

آقای اقبالی در این پیام با بیان این که توماج صالحی در گردبیشه در استان چهارمحال و بختیاری بازداشت شده، تأکید کرد که «تنها جرم او سخن راست گفتن است» و اعلام کرد که بر اساس «اطلاعات موثق» در حال حاضر «تحت وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها قرار دارد.»

دایی توماج صالحی با تأکید بر این که «سرشکنجه‌گر توماج، پاسدار حمید نگارستانی (معروف به حمید نگار) است»، گفت که این فرد «پاسدار ۴۱ ثارالله کرمان بود که به اصفهان منتقل شد» و «اکنون به شکنجه‌های جنون‌آمیز توماج صالحی ادامه داده و هر لحظه امکان کشته شدن توماج » وجود دارد.
سروش لشکری معروف به «هیچ‌کس»، خواننده رپ اعتراضی، در توییتی نوشت که با خبر شده است «جمهوری اسلامی چند روزی است با تماس‌های تلفنی و تهدید، سعی می‌کند روی خیلی‌ها در جامعه رپ ایران فشار بیاورد تا این افراد در شبکه‌های اجتماعی از خیابان و جنایت‌های نظام حرفی نزنند.»در روزهای گذشته عماد قویدل و توماج صالحی، دو خواننده رپ اعتراضی شناخته‌شده در ایران بازداشت شده‌اند.

واکنش علی کریمی به دستگیری توماج، عکس‌های رستم قاسمی،‌ و حمله به شاهچراغ
علی کریمی، چهره شناخته شده فوتبال ایران و از مدافعان اعتراضات سراسری، در چند استوری اینستاگرامی به وقایع و اخبار روز واکنش نشان داد. او درباره واقعه حمله به شاه‌چراغ که به کشته شدن ۱۵ شهروند و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد، نآن را «یک جنایت» خواند و نوشت: «اگر داخلی بود، قاتلید، اگر خارجی بود نالایقید. تأمین امنیت جانی مردم منت ندارد، بدیهی‌ترین وظیفه هر دولتی است.»

او تأکید کرد: «کسانی که مردند، از ما، دوستان ما، همشهری‌های ما، خانواده ما بودند. تاوان خون آنها، همراه با تمام جنایت‌های دیگر، هیزم بیشتری بر آتش جان شما خواهد شد. از خیابان تا زندان، از دانشگاه تا حرم، فراموش نمی‌کنیم چه بر سر ما آوردید.»علی کریمی همچنین در واکنش به بازداشت توماج صالحی، آزادی او را خواستار شد و گفت: «به جرم حقیقت‌گویی، جانش در خطر است.»