دانشجویان علامه طباطبایی و دانشگاه یزد نیز به کارزار تحریم کلاس‌ها پیوستند

در ادامه اقدام دانشجویان نقاط مختلف کشور به تحریم کلاس‌ها در اعتراض به تعلیق، اخراج و ربوده شدن هم‌کلاسی‌های خود، جمعی از دانشجویان دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه یزد نیز کلاس‌های درس را تحریم کردند.

جمعی از دانشجویان دانشکده زبان و ادبیات علامه طباطبایی در بیانیه‌ای اعلام کردند در اعتراض به تعلیق برخی از دانشجویان معترض این دانشگاه، کلاس‌های درس را تحریم می‌کنند.

این دانشجویان هشدار دادند برخی هم‌کلاسی‌های اخراج شده آنها بدون خوابگاه و سرپناه هستند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه یزد نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که در اعتراض و مقابله با اقدامات مسئولان این دانشگاه مبنی بر تهدید، تعلیق، اخراج و ربوده شدن برخی از دانشجویان دانشگاه یزد و دیگر دانشگاه‌های استان از روز شنبه ۲۴ آبان‌ماه تمام کلاس‌های درس خود را تحریم می‌کنند.

در همین حال، شبکه «پژوهشگران در معرض خطر» در ایرلند در بیانیه‌ای «وحشی‌گری» نیروهای حکومت ایران علیه پروژهشگران و دانشجویان در ایران را محکوم کرد و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی از جمله دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی شد.

این در حالی است که وزارت علوم در بیانیه‌ای اعلام کرد ممنوع‌الورود کردن دانشجویان در پی اعتراضات «وفق مقررات و براساس آیین‌نامه انضباطی دانشجویان» است.

این بیانیه افزود: «دایه‌های مهربان‌تر از مادر فراموش کرده‌اند که شیوه‌نامه اجرایی آئین‌نامه انضباطی دانشجویان در دولت گذشته (مرداد ۱۳۹۸) به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.»