مأموران به سوی معترضان در مریوان آتش گشودند؛ «حمله» به مقر نظامی در ما

هویت معترض کشته‌شده که جسد او با یک وانت از محل حادثه منتقل شد «مهران شکاری» اعلام شد
تیراندازی به سوی معترضان در مریوان
فرمانده انتظامی تهران: چهار نفر دیگر در ارتباط با کشته شدن آرمان علی‌وردی بازداشت شدند
در اولین شب هشتمین هفته اعتراضات، دست‌کم ۹ شهر صحنه تظاهرات و
هویت معترض کشته‌شده که جسد او با یک وانت از محل حادثه منتقل شد «مهران شکاری» اعلام شد
منابع محلی، هویت معترض کشته‌شده که جسد او با یک وانت از محل حادثه منتقل شد را «مهران شکاری» اهل میاندواب اعلام کرده‌اند.

به گزارش «آرازنیوز» به نقل از منابع آگاه، مهران شکاری روز ۱۲ آبان در کرج و در تجمعاتی که به مناسبت چهلم حدیث نجفی و نیما رضادوست برگزار شده بود، با شلیک نیروهای امنیتی کشته شده است.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز اعلام کرده‌اند که مهران شکاری برای کار در کرج زندگی می‌کرده است.

«آرازنیوز» در ادامه گزارش خود، از مهران شکاری به‌عنوان نوه یکی از کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق نام برده و در آخرین گزارش خود در روز یک‌شنبه آورده است که نهادهای اطلاعاتی برای تحویل جسد او از خانواده‌اش درخواست مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان کرده‌اند، این در حالی است که خانواده آقای شکاری توان پرداخت این مبلغ را ندارند.

در همین حال گفته شده است که خانواده مهران شکاری از سوی نیروهای امنیتی تهدید شده‌اند که پیکر او را بی‌سروصدا و بدون مراسم سوگواری دفن کنند.

در روزهای گذشته ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی به‌طور گسترده منتشر شد که در آن یک جوان در حالی که به دلیل اصابت گلوله به سرش کشته شده و بر زمین افتاده بود، دیده می‌شود. دقایقی بعد جسد او توسط یک وانت از محل حادثه منتقل می‌شود. انتشار این ویدیو با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

در هفته‌های گذشته گزارش‌های متعددی از آزار و اذیت خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات و فشار بر آن‌ها در مورد تحویل جسد و برگزاری مراسم منتشر شده است. فشار برای پرداخت پول و وثیقه‌های سنگین، اعلام علت مرگ بنا بر حوادث دیگر و تهدید جانی سایر اعضای خانواده از جمله این فشارها بوده است.

روابط عمومی و تبلیغات سپاه ولی عصر استان خوزستان می‌گوید که دو موتورسوار به یکی از مقرهای نظامی در شهرستان ماهشهر در استان خوزستان «حمله کرده‌اند» که پس از تیراندازی نیروهای حکومتی به آنان، «یک نفر از آنان کشته شده و نفر دوم موفق به فرار شده است.»

همزمان، خبرگزاری فارس نیز روز یک‌شنبه مدعی دستگیری افرادی شد که به گفته این خبرگزاری، «برای ترور تعدادی از مردم و شخصیت‌های عرب در خوزستان برنامه‌ریزی می‌کردند.»

این خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران مدعی شده است که این افراد با «حمایت و هدایت یک کشور اروپایی» یک «تیم» تشکیل داده بودند و این «تیم»، «قبل از انجام هرگونه اقدام ضد امنیتی توسط سازمان اطلاعات سپاه منهدم شده است.»

این خبرگزاری‌ها برای مدعای خود سند و مدرک یا تصاویری منتشر نکرده‌اند.

تیراندازی به سوی معترضان در مریوان
از شهر مریوان در استان کردستان خبر می‌رسد که اهالی این شهر، روز یک‌شنبه ۱۵ آبان با تجمع اعتراضی در خیابان مردوخ این شهر، شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر داده‌اند و پس از آن، ماموران حکومتی به سوی معترضان آتش گشوده‌اند.

این اعتراضات درپی آن رخ می‌دهد که پیکر نسرین قادری با فشار نهادهای امنیتی سحرگاه روز یک‌شنبه در شهر مریوان و بدون حضور مردم به خاک سپرده شد. وی دو روز پیش در تهران در اثر ضربات متعدد باتوم نیروهای حکومتی به سرش به کما رفته بود و دیشب جان باخت.

روز یکشنبه همچنین تصاویر ارسالی حاکی است که کسبه و بازاریان شهر مریوان در اعتصاب عمومی به‌سر می‌برند و مغازه‌های این شهر تعطیل است.

گفته می‌شود نسرین قادری با ضربات باتوم به سرش به کما رفته بود» در یکی از بیمارستان‌ تهران، در گذشته است. ایرنا این خبر را رد کرده است.

فرمانده انتظامی تهران: چهار نفر دیگر در ارتباط با کشته شدن آرمان علی‌وردی بازداشت شدند
فرمانده انتظامی تهران بزرگ روز یک‌شنبه، ۱۵ آبان مدعی شد که چهار نفر دیگر در ارتباط با کشته شدن آرمان علی‌وردی، بسیجی کشته‌شده در تهران بازداشت شده‌اند.

حسین رحیمی در ادامه نیز مدعی شد که ۱۵ نفر از «عوامل اصلی» در این پرونده شناسایی شده‌اند که پنج نفر از آن‌ها پیشتر دستگیر و چهار نفر دیگر نیز‌ به‌تازگی بازداشت شده‌اند.

آرمان علی‌وردی، «طلبه بسیجی» است که چهارم آبان و در جریان اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی، «در منطقه اکباتان تهران زخمی شد و پس از آن درگذشت».

در روزهای گذشته، رسانه‌های ایران ویدیوی از اعترافات اجباری برخی بازداشت‌شدگان در ارتباط با مرگ آقای علی‌وردی را منتشر کرده بودند.

تجمعات اعتراضی ایرانیان روز شنبه نیز در نقاط مختلف جهان علیه جمهوری اسلامی ادامه یافت. ویدئوی زیر تصاویر دریافتی رادیو فردا است از تجمع اعتراضی دیروز ایرانیان در آمستردام هلند:

در ویدئویی که از سخنرانی حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز ۷۵۲ در دانشگاه اوهایو در آمریکا منتشر شده است، او به پرسش‌هایی درباره دلایل عدم ورود انجمن خانواده‌ها به تشکیل ائتلاف سیاسی پاسخ داد.

آقای اسماعیلیون در این نشست که روز پنج‌شنبه، ۱۲ آبان برگزار و ویدیوی آن به‌تازگی از سوی یکی از برگزارکنندگان این جلسه منتشر شده است، گفت که هر فردی که در ایران متولد می‌شود،‌ آدم سیاسی به‌ دنیا می‌آید و «تمام زندگی‌اش در سیطره یک حکومت تمامیت خواه وحشی و جنایتکار بی‌حد و مرز است.»

او در ادامه به تفاوت فعال مدنی و فعال حزبی و سیاسی پرداخت و گفت که فعالان سیاسی کسانی هستند که کار سیاسی کرده‌اند، نگاهی به قدرت دارند و تشکیل دولت انتقالی، دادن برنامه و نوشتن قانون اساسی کار آن‌ها است.

او در ادامه افزود که قرار گرفتن خانواده قربانیان پرواز در نقشی که به آن تعلق ندارند، به موقعیت قربانیان و خود ‌آن‌ها به‌ویژه در درازمدت لطمه خواهد زد.

علی شریفی زارچی، استاد دانشگاه شریف بامداد یکشنبه ۱۵ آبان از بازداشت دو دانشجوی دیگر این دانشگاه خبر داده است. این استاد دانشگاه می‌گوید، هم اکنون پنج دانشجوی این دانشگاه در بازداشت به‌سر می‌برند.

طی هفته‌های اخیر دانشگاه صنعتی شریف صحنه اعتراضات گسترده دانشجویان علیه حکومت جمهوری اسلامی بود.

گزارش ها در شبکه های اجتماعی حاکی است که اهواز نیز شنبه شب در اولین شب هشتمین هفته اعتراضات سراسری در ایران صحنه تظاهرات ضدحکومتی بود. در یک ویدئو، شماری از معترضان نیز شامگاه شنبه مجسمه قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران، را در سه راه فرودگاه اهواز به آتش کشیدند.

در اولین شب هشتمین هفته اعتراضات، دست‌کم ۹ شهر صحنه تظاهرات و شعارهای ضدحکومتی بود
ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی است که در اولین شب هفته هشتم اعتراضات سراسری مناطقی از شهر تهران، و شهرهای سنندج، مریوان، سقز، اهواز، شهریار، اراک، شهرکرد، شهرک بعثت کرج شاهد تظاهرات ضدحکومتی و سردادن شعارهایی علیه علی خامنه‌ای در تجمع‌های اعتراضی بودند.

تصاویر متعددی از منتشر شده که نشان می‌دهند مناطقی از شهر تهران شنبه شب در اولین شب از هشتمین هفته اعتراضات سراسری در ایران صحنه سردادن شعارهای ضدحکومتی بود.

مردم معترض در مناطقی چون بلوار شاهین جنوبی، آریاشهر (صادقیه)، اکباتان در غرب تهران و همچنین مناطقی چون تهران‌پارس و هفت حوض در شرق تهران به شکل پراکنده با تشکیل تجمع‌های اعتراضی شروع به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی، علیه خامنه‌ای و نیروهای بسیج کردند.

مناطقی از شهر تهران نیز شنبه شب شاهد نصب بنرهایی مرتبط با اعتراضات سراسری بود. در بزرگراه همت، معترضان بنری با اسم «نیکا شاکرمی» و در بزرگراه مدرس نیز بنری با شعار «زن، زندگی، آزادی» نصب کردند. معترضان همچنین بر روی تبلیغات حکومتی بزرگی در بزرگراه ستاری، شنبه شب شعار «مرگ بر خامنه‌ای» را نوشتند.

اعتراضات در مریوان به دنبال جان باختن نسرین قادری
تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که شهر مریوان شنبه شب به دنبال جان‌باختن نسرین قادری، دانشجوی مریوانی که در تهران مورد اصابت ضربات باتوم به سرش قرار گرفته بود، شاهد اعتراضات در چندین منطقه بود.

مردم معترض با روشن کردن آتش، برخی از خیابان‌های شهر مریوان را بستند و به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی پرداختند.

همزمان دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی شمار زیادی از نیروهای یگان ویژه و نیروهای امنیتی را به مریوان اعزام کرده و این شهر در ساعات‌های پایانی شنبه شب فضایی به شدت امنیتی داشت.