ادامه اعتراضات سراسری در ایران در آستانه چهلم جمعه خونین زاهدان


آلمان و دیگر اعضای اتحادیه اروپا قصد دارند تصویب تحریم‌های بیشتری علیه ایران را به رای بگذارند

آلمان و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا، در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران هستند. این تحریم‌ها با هدف دربرگیری افراد و سازمان‌های مرتبط با خشونت و سرکوب معترضان در ایران، اعمال خواهند شد.


الی میزرهی، طراح مطرح لباس، تی‌شرت‌ها و کیف‌هایی را با شعار «زن زندگی آزادی» طراحی کرده و به صورت رایگان به متقاضیان ارسال می‌کند.

میزرهی یک پناهجوی لبنانی الاصل‌ و مقیم آمریکاست، او در اینستاگرام خود نوشت: «حکومت ایران مردم خود اعم از زنان، مردان، دانش‌آموزان و کودکان را تحت تعقیب قرار داده و سرکوب می‌کند، در حالی که تنها کاری که انجام می‌دهند دفاع از حق ذاتی خود برای آزادی است.»

او همچنین نوشت: «آنچه امروز در ایران اتفاق می افتد با نسل کشی تفاوتی ندارد.»

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، بریتانیا را به ایجاد ناامنی تهدید کرد

اسماعیل خطیب با تکرار سخنان بقیه مقامات جمهوری اسلامی اعتراضات جاری مردم ایران را «اغتشاشات» نامید و گفت :«در حوادث اخیر، دست رژیم صهیونیستی در اجرا آشکارتر بود؛ در تبلیغات دست انگلیس و در هزینه‌ کرد دست رژیم سعودی واضح‌تر بود.»

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند فشار جمهوری اسلامی به روزنامه‌نگاران را ظالمانه خواند

دبیرکل اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند گفت همراه با فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و از طریق سازمان ملل، به فشارهای بین‌المللی برای وادار کردن جمهوری اسلامی به دست کشیدن از تهدید روزنامه‌نگاران و خبرنگاران رسانه‌های فارسی‌زبان ادامه خواهد داد.

او به تهدید‌های مقامات جمهوری اسلامی علیه خبرنگاران رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: «جای تعجب نیست که با گسترش اعتراض‌ها علیه حکومت در ایران، رژیم وحشت و ارعاب خود را تشدید می‌کند تا گزارش‌ها درباره آنچه در ایران اتفاق می‌افتد را متوقف کند.»

اعتراضات سراسری در ایران با شعار زن، زندگی، آزادی ادامه دارد و زنان در بسیاری از شهرهای ایران به حجاب اجباری تن نمی‌دهند.

دانش‌آموزان در مریوان: « ما همه مهسا هستیم، بجنگ تا بجنگیم»

شمار اسپانیایی‌های بازداشتی در ایران به دو نفر رسید

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نوشت: خانم «آنا بانیر»، ۲۴ ساله و شهروند اسپانیا، دومین تبعه این کشور است که همزمان با اعتراضات سراسری در ایران دستگیر شده و کماکان در شرایط مبهمی در بازداشت به سر می‌برد.

تاریخ و محل بازداشت خانم بانیر نیز مشخص نشده است. پیش از خانم بانیر هم خبر بازداشت سانتیاگو سانچز دیگر شهروند اسپانیا که در حال پیمایش پیاده چندین کشور برای رسیدن به جام جهانی در قطر بود، رسانه‌ای شد.

این دو همچنان در بازداشت نهادهای امنیتی ایران هستند.