خوشحالی ایرانیان از شکست «تحقیرآمیز» تیم فوتبال جمهوری اسلامی در دوحه

تیم فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل تیم انگلستان با نتیجه شش بر دو شکست خورد و به این ترتیب سنگین‌ترین شکست ایران در تاریخ حضور در جام‌های جهانی تاکنون رقم خورد.

در شروع این بازی هیچ یک از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران سرود جمهوری اسلامی را نخواندند و صدا و سیما این بخش را سانسور کرد و تصاویر دیگری نشان داد.بر اساس گزارش‌های شاهدان عینی و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، معترضان شامگاه دوشنبه 30 آبان نیز در ده‌ها شهر ایران به خیابان‌ها آمده و به‌‌رغم تلاش‌های حکومت برای بهره‌برداری تبلیغاتی از مسابقات جام جهانی، شکست «تحقیر‌آمیز» تیم جمهوری اسلامی ایران مقابل تیم ملی فوتبال انگلستان را جشن گرفتند.

در ویدیوهایی که از شامگاه دوشنبه 30 آبان ماه منتشر شده، پس از شکست تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی در دیدار با انگلیس در چارچوب رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر، شهروندان تهرانی در حمایت از خیزش انقلابی در امکان مختلف پایتخت تظاهرات کرده و علیه علی خامنه‌ای، رهبر نظام، شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «خامنه‌ای الاغه، یک دستش هم چلاقه» سر دادند.

در دوحه، پایتخت قطر که مسابقه بین ایران و انگلستان برگزار شده نیز، تماشاگران ایرانی پس از انجام این دیدار پرگله که به نفع انگلیس تمام شد در خارج از ورزشگاه «خلیفه» علیه رهبر جمهوری اسلامی شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.در ویدیوهای دیگری از اعتراض شهروندان ایران به حضور تیم ملی این کشور در رقابت‌های جام جهانی که به‌‌رغم کشتار شهروندان معترض انجام شده، عده‌ای نیز در خیابان‌های ایران شعار دادند: «مرگ بر جمهوری 6 تایی!» سر دادند.

نخستین بازی نمایندگان جمهوری اسلامی که در مقابل تیم ملی انگلیس انجام شد با شکست 6 بر 2 مقابل انگلستان به پایان رسید.

همزمان ویدیوهای دیگری از شهرهای مختلف ایران منتشر شده که نشان می‌دهد، شهروندان در ده‌ها شهر ایران، نگران وضعیت مردم کُرد در شهرهای جوانرود و مهاباد هستند که همچنان با تسلیحات زرهی، نیمه سنگین و شیمیایی نظامیان جمهوری اسلامی سرکوب می‌شوند.

در ویدیوهایی که از روانسر منتشر شده، مردم این شهر در استان کرمانشاه در حمایت از مردم شهرهای مهاباد و جوانرود، ضمن تجمع در خیابان‌ها و آتش‌زدن پرچم جمهوری اسلامی، علیه سران حکومت ایران شعار سر دادند.

در کرج نیز معترضان شامگاه دوشنبه 30 آبان ماه شعار «از کرج تا کردستان جانم فدای ایران» سر دادند.

ویدیوهای دیگری نیز از شهرهای رشت، بوشهر، دهلران، تهران، دهلران و فردیس کرج منتشر شده که در آن‌ شهروندان در همراهی با خیزش انقلابی ایرانیان، ندای «آزادی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «امسال سال خونه، سِدعلی سرنگونه» سر دادند.