تلاش جمهوری اسلامی برای لاپوشانی حمله سایبری به خبرگزاری «فارس»

در واکنش به هک شدن خبرگزاری «فارس» نزدیک به سپاه پاسداران ایران توسط گروه سایبری «بلک ریواردز» و افشای بولتن امنیتی سری این رسانه متعلق به نهادهای امنیتی، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از دستور تشکیل کارگروهی تخصصی متشکل از کارشناسان فنی و ضابطان ذی‌ربط برای بررسی ابعاد این موضوع خبر داد.

در این رابطه خبرگزاری فارس نیز در رشته توییتی تلاش کرد، محتوای این اسناد فاش شده را تکذیب کند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی «ایرنا»، چهارشنبه نهم آذر ضمن انتشار این خبر، محتوای منتشر شده از این حمله سایبری را «اطلاعات شخصی خبرنگاران و کارکنان این مجموعه» خوانده و نوشته است که دادگستری کل استان تهران در این رابطه به دادسرای عمومی و انقلاب تهران دستور پیگیری داده است.

القاصی همچنین تاکید کرده که «در صورت احراز هر گونه قصور یا تقصیر از سوی اشخاص نیز اقدامات قانونی لازم صورت گیرد».

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین ضمن مطرح کردن ادعاهایی از دادسرای عمومی و انقلاب پایتخت خواست تا «با بهره‌گیری از ظرفیت ضابطین تخصصی و به‌طور ویژه پلیس فتا، از هر گونه سوء‌استفاده احتمالی از اطلاعات خبرنگاران و کارکنان این مجموعه پیشگیری به‌عمل آید».

هک شدن خبرگزاری فارس در حالی تایید می‌شود که با انتشار بخش‌هایی از یک بولتن سری توسط شبکه خبری «ایران اینترنشنال»، مشخص شده که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در جمعی به مقامات عالی این کشور گفته است، اعتراض‌ها به زودی تمام نمی‌شود.

بر اساس این بولتن، حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با پرویز سروری، دبیر «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» به «وضعیت به‌هم ریخته جبهه انقلاب» اذعان کرده و تاکید کرده است، نیروی بسیج این کشور ضعیف شده و دیگر «قدرت بسیج‌کنندگی» ندارد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز در دیدار با خامنه‌ای گفته است، دولت این کشور برنامه و هدفی در کارها ندارد و نمی‌تواند تصمیم بگیرد.

ساعتی بعد از انتشار محتوای این بولتن محرمانه، خبرگزاری فارس در یک رشته توییت، با اتهام‌زنی به «بلک ریواردز»، این گروه را یک «سرویس جاسوسی» خطاب کرده و نوشته است که فایل صوتی منتشر شده توسط این گروه از جلسه قریشی، فرمانده بسیج با مدیران رسانه‌ای حکومت، قابل «صحت‌سنجی» نیست.

این همه در حالی‌ است که اعتراضات سراسری ضدحکومتی به‌رغم سرکوب خونین و گسترده و با گذشت نزدیک به 80 روز همچنان ادامه دارد.