وزیر امنیت بریتانیا: تهدید رژیم ایران در خاک کشورمان تشدید شده است

رهبران ایران به طرزی وحشیانه مردم شجاع این کشور که خواهان پایان دادن به رژیم فاسد امنیتی-مذهبی هستند را در خیابان‌ها سرکوب می‌کنند.تام توگِندات، وزیر امنیت بریتانیا هشدار داد که «مداخله، تهدید و نفوذ» جمهوری اسلامی ایران در خاک کشور متبوعش افزایشی نگران‌کننده یافته است.

به گزارش خبرگزاری «نشنال نیوز» امارات، توگندات در جریان سخنرانی روز سه‌شنبه خود در اندیشکده «پالیسی اِکسچینج» لندن اعلام کرد که «تهدیدهای حاد» علیه امنیت ملی بریتانیا نیازمند «واکنش فوری» است، چرا که نه تنها تهدیدی برای جان مردم هستند، بلکه «شیوه زندگی بریتانیایی» را هدف قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، تهدیدهای بازیگران شرور حکومتی و غیرحکومتی علیه بریتانیا، «تهدید راهبردی برای دموکراسی» است، چرا که آنها یک کارزار سیستماتیک طولانی‌مدت را به منظور «فرسوده کردن حق حاکمیت بریتانیا» پیش گرفته‌اند.توگندات با تمرکز بر حکومت ایران گفت که این رژیم هر کسی که به عنوان تهدیدی برای اقتدار خود تلقی کند را سرکوب می‌کند، و این سرکوبگری را به بریتانیا نیز تسری داده است.

به گفته وی: «رهبران ایران به طرزی وحشیانه مردم شجاع این کشور، که خواهان پایان دادن به یک رژیم فاسد امنیتی-مذهبی هستند که مدعی اقتدار از جانب خداست، را در خیابان‌ها سرکوب می‌کنند.»

او افزود: «رفتار شرورانه رژیم ایران در خاورمیانه مستقیماً شرکای ما و منافع ما را تهدید می‌کند. همه این‌ها واضح است؛ بخشی از آن مدتی است که مشخص شده است. نکته جدید این است که ما شاهد رشد این آگاهی در خانه [ایران] هستیم.»

کن مکالوم، رئیس سازمان ضدجاسوسی و امنیت داخلی بریتانیا «اِم‌آی5»، ماه پیش اعلام کرد که رژیم ایران طی یک سال گذشته در حال برنامه‌ریزی و تدارک برای ربودن یا کشتن روزنامه‌نگاران بریتانیایی یا مستقر در بریتانیا بوده است.

مقامات پارلمان بریتانیا نیز ماه پیش هشدارنامه‌ای به نمایندگان فرستادند و به آنها توصیه کردند با توجه به افزایش تهدید حملات سایبری رژیم ایران، امنیت تلفن‌ها و سایر وسایل الکترونیکی و کامپیوتری خود را تقویت کنند.

وزیر امنیت بریتانیا در این باره گفت که اوضاع ممکن است از این هم بدتر بشود. به گفته وی: «از زمان سخنرانی چند هفته پیشِ کن مکالوم، شرارت‌های رژیم ایران بیشتر شده است. این آخر کار نیست.»