نامه اعتراضی اتحاد زندانیان سیاسی ایران به کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل

حقوقدانان محترم :
خانم ها سارا حسین ،دکتر شاهین سردار علی و ویانا کرستیجویچ ، اجازه میخواهیم یاد آوری کنیم که هویت جدید شما در کادر کمیته حقیقت یاب در خصوص جنایات اتفاق افتاده در صد روز گذشته در ایران حاصل از دست رفتن بیش از پانصد جان عزیز که هفتاد کودک در میان آنهاست . بیش از هجده هزار انسان آزاده که به جرم اعتراض به وضع موجود در زندانهای رژیمی بیرحم هر روز زیر شکنجه هستند ، ششصدو پنجاه دانشجویی که ربوده شده و از سر نوشت آنها هیچ خبری در دست نیست ، هزاران مجروحی که از ترس دستگیری در مکانهای مخفی و با حد اقل های امکانات پزشکی با زخمهای ناشی از گلوله بسر میبرند و بی شمار مادران ایرانی است که چشم بر در منتظر جگر گوشه گان خود هستند .
با چنین حجمی از ویرانی انسانی که در جهان معاصر منحصر به فرد است پایه ای ترین اصول عدالت حکم میکند که شما برای وقوف به حقیقت سراغ دل سپردگان به این حکومت نروید .اما با کمال حیرت و تاسف مطلع شدیم که شما در قدم اول دست به دامان لابی بد نام و منفوری بنام “تارا سپهری فر “بعنوان مشاور در امور حقوق بشر در ایران شده اید که این خود بر اساس یک ضرب المثل ایرانی” خشت کجی است که تمامی ماموریت شما به سمت دیواری کج هدایت خواهد کرد ”
مایل هستیم به اطلاعتان برسانیم که بخش عظیمی از خشم و اعتراض انباشته شده مردم ایران به گزارش های شرم آور دیده بان حقوق بشر در سطح جهانی است که “خانم سپهری “و همکار رسوا شده اش خانم “الهه هیکس “در آنها نقش تعین کننده داشته اند و با زیرکی جامعه جهانی را فریب داده اند .
بعنوان مثال:
دیده‌بان حقوق بشر همچنین در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۰ گزارشی پیرامون قیام آبان منتشر کرده و در لابلای بیان حقایق دروغ‌هایی چون خشونت طلب بودن معترضین و امکان مسلح بودن آنان را به مخاطبین خود القاء می‌کند.

از موارد دیگر در گزارش مذکور اینکه رژیم به درستی به تهدید خانواده قربانیان برای ساکت نگاه داشتن آنان متهم شده اما نکته تاسف بار این است که سازمان‌ها و فعالان حقوق بشر منجمله خانم “سپهری فر “ از عوامل رژیم در ترساندن و ساکت کردن خانواده قربانیان بوده‌اند و این روند تا جایی گسترده شده که می‌توان ده‌ها سند و مقاله و مصاحبه درباره آن در فضای مجازی یافت.

گزارش شرم آور و اسف بار دیگری که از سوی” تارا سپهری فر “تهیه و توسط دیده‌بان حقوق بشر منتشر شده مربوط به قیام مردم خوزستان است.
در این گزارش پر از دروغ “سپهری فر “ به نقل از فرماندار شادگان ذکر شده که مصطفی نعیماوی به‌دست شورشیان کشته شده‌است!
نقل چنین جملاتی در یک گزارش حقوق بشری هیچ معنایی جز مشروعیت دادن به سرکوب معترضین یا شورشی خواندن آنان ندارد. همچنین در ادامه گزارش نگارنده با ذکر «جمهوری اسلامی وظیفه دارد که مطمئن شود محدودیت‌های اینترنتی قانونی است و این محدودیت‌ها برای حفظ امنیت ملی خود لازم است.» در واقع به قطع کردن اینترنت نیز وجهه ای قانونی و مشروع داده است.
در بخش دیگری از این گزارش شهادت سه جوان معترض در ایذه تکذیب شده و در مقابل آن گفته می‌شود چهارده نیروی پلیس زخمی و یک پلیس کشته شده است.
در ادامه این گزارش خانم “سپهری فر “ بوضوح به کشتار مردم توسط رژیم مشروعیت داده و می‌نویسد “جمهوری اسلامی مواقعی می‌تواند از سلاح گرم استفاده کند که دلیل موثق برای کنترل و حفظ زندگی افراد داشته‌باشد، و قبل از استفاده از تفنگ حتما هشدار دهد! اگر سلاح گرم در تجمعات استفاده شد، افراد خاصی که زندگی دیگر افراد را تهدید می‌کنند را هدف قرار دهند”.
با این سابقه شرم آور که فقط نمونه کوچکی از خوش خدمتی مشاور انتخابی شماست اتحاد زندانیان سیاسی ایران که بخشی از زندانیان آسیب دیده، شکنجه شده و عزیز از دست داده را شامل می شود مصرانه از شما درخواست میکند که:
۱- در اولین فرصت ممکن خانم “سپهری فر” را از پست مشاوره خلع کرده و این اخراج را به اطلاع همگان برسانید.
۲-منبع پیشنهادی این فرد را معرفی و افشا کنید حتی اگر وزارت خارجه آمریکا و یا شخص “رابرت مالی “مسئول میز ایران باشد .
۳-عرصه سیاسی ایران پر از زنان و ‌مردان آگاهی است که می‌توانند به شما در عرصه های مختلف یاری و مشاوره بدهند .
۴- از شما میخواهیم بخاطر مصون ماندن از نفوذ و حیله های رژیم مکار ایران اسامی همه همکاران خود را علنی کنید تا از کمک و اشراف میلیونها ایرانی در ماموریت خود بهره مند شوید .
اتحاد زندانیان سیاسی ایران از همه ایرانیان خارج کشور میخواهد فارغ از هر نوع تفکر سیاسی به این نفوذ ایادی نایاک برای مخدوش کردن حقیقت صدای خود را بلند کنند این بزرگترین حمایت از مردم معترض و انقلابی ایران در خیابان است .
قصور از این امر دستان ناپاک نایاک و تارا سپهری فر را در پایمال کردن حقوق مردم ایران باز نگه میدارد.
اتحاد زندانیان سیاسی ایران
یکشنبه ۴دی ۱۴۰۱