معمر الاریانی: ایران با قاچاق بیشتر تسلیحات به حوثی‌ها مانع از صلح در یمن می‌شود

معمر الاریانی: ایران با قاچاق بیشتر تسلیحات به حوثی‌ها مانع از صلح در یمن می‌شود
وزیر اطلاع‌رسانی یمن: طی دو ماه گذشته، نیروی دریایی آمریکا و نیروی دریایی مشترک، بیش از 5 هزار قبضه سلاح و 1.6 میلیون گلوله مهمات، کشف و ضبط کردند

معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن تاکید کرد که رهگیری یک کشتی ایرانی مملو از سلاح و مهمات برای شبه‌نظامیان حوثی، توسط نیروی دریایی فرانسه در چند روز گذشته، نشان‌دهنده تشدید عملیات‌های قاچاق اسلحه از ایران به حوثی‌ها از زمان فروپاشی آتش‌بس سازمان ملل است.

الاریانی جمعه 14 بهمن افزود که این تشدید روند قاچاق تسلیحات از ایران، گویای نقش اصلی رژیم ایران در تضعیف تلاش‌های جامعه بین‌المللی است که تنش‌زدایی و ایفای نقش جدی به‌منظور پایان دادن به جنگ و برقراری صلح در یمن را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری یمن «سبا»، وزیر اطلاع‌رسانی این کشور افزود:«این موضوع بار دیگر تاکید می‌کند که شبه‌نظامیان حوثی، صرفا سرسپرده و ابزاری پلید در دستان رژیم ایران هستند که تصمیم جنگ و صلح را در اختیار ندارند و با کنترل از راه دور، توسط تهران مدیریت می‌شوند.»

پنج هزار قبضه سلاح
این وزیر یمنی با اشاره به گفته تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا، افزود: «در طول دو ماه گذشته، نیروی دریایی آمریکا و نیروی دریایی مشترک، بیش از 5 هزار قبضه سلاح و 1.6 میلیون گلوله مهمات، کشف و ضبط کردند».

از سویی دستگاه‌های امنیتی در یک گذرگاه زمینی حمل بار توانستند 100 موتور پهپاد که در مسیر رسیدن به‌دست شبه‌نظامیان تروریست حوثی بود را توقیف کنند.

او همچنین گفت که این اقدامات بیانگر تلاش رژیم آخوندهای ایران در جهت صدور بحران‌های داخلی خود است و حاکی از شکست این رژیم در سطوح سیاسی و اقتصادی و تلاش آن برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی است که علیه مردم ایران مرتکب می‌شود.

الاریانی تاکید کرد که رژیم ایران با تحریک بازوهای شبه‌نظامی فرقه‌‌گرای خود در راستای ایجاد هرج و مرج، گسترش تروریسم، برهم‌زدن امنیت و ثبات منطقه و تهدید امنیت انرژی و خطوط کشتیرانی، توطئه‌های خود را عملی می‌سازد.

مقابله با رژیم ایران
وزیر اطلاع‌رسانی یمن از جامعه جهانی، سازمان ملل و اعضای دائم شورای امنیت خواست تا نقش قانونی خود را در مقابله با اقدامات رژیم ایران که نقض آشکار اصول منشور ملل متحد و قطعنامه‌های بین‌المللی مرتبط با بحران یمن و برهم‌زدن امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی است، ایفا کنند.