حسین طائب: «اینترنت دست دشمن است، لذا مجبوریم محدودش کنیم که دشمن موفق نباشد.»

حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، روز دوشنبه، ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن)، درباره تداوم فیلترینگ اینترنت در ایران گفت: «اینترنت دست دشمن است، لذا مجبوریم محدودش کنیم که دشمن در جنگ ترکیبی موفق نباشد.»

با آغاز اعتراضات سراسری در ایران در پی کشته ‌شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، حکومت جمهوری اسلامی فیلترینگ اینترنت را به شکل گسترده به اجرا گذاشت و از آن زمان، وضعیت اینترنت به قبل از اعتراضات بازنگشته است.

حسین طائب روز دوشنبه در دانشگاه امیرکبیر گفت که بازدارندگی ترکیبی است و جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد در حوزه سخت و نرم، پدافند را کنترل کند. او با اشاره به اینکه باید «جنگ ترکیبی را جدی» گرفت، افزود: «جنگ ترکیبی می‌گوید سلبریتی را بیاور و کاری کن طرفدارانش هیجانی شوند و‌ خشونت ایجاد کنند. باید کاری کنیم مردم چهره واقعی این افراد را بشناسند و در این صورت دنبال‌کننده‌هایشان ریزشی خواهد شد.»

در جریان بیش از صد روز اعتراضات سراسری در ایران، بسیاری از چهره‌های سرشناس و محبوب در حوزه‌های مختلف هنری و ورزشی به اشکال مختلف از معترضان حمایت کردند که بسیاری از آن‌ها با بازداشت و محدودیت‌های مختلف مواجه شدند. جمهوری اسلامی ایران از حمایت گسترده شخصیت‌های شناخته‌شده در حوزه‌های مختلف اجتماعی، با عباراتی چون «جنگ ترکیبی»، و از بازداشت گسترده چهره‌های سرشناس، با عبارت «بازدارندگی ترکیبی» یاد می‌کند.طائب همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران به «بازدارندگی» رسیده است، چون «پیاده نظام» داریم و «توپخانه ما رسانه است».

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین در بخشی از سخنانش با اشاره به سخنان مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه مسجد مکی زاهدان، گفت: «دیدیم که رضا پهلوی از عبدالحمید تشکر کرد، بگذارید این مسئله رو شود که جریان‌های مخالف به یک جا وصل هستند، ما اختلاف قومی و مذهبی نداریم و شیعه و سنی کنار هم زندگی می‌کنند، ولی عده‌ای می‌خواهند از این موضوع سوءاستفاده کنند.»

از آغاز اعتراضات سراسری در ایران، مولوی عبدالحمید هر جمعه در مراسم نماز جمعه زاهدان در همراهی با شهروندان معترض، سخنان اعتراضی علیه حکومت بیان کرده است و تلاش‌ها و تهدیدهای حکومت برای ساکت کردن او تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

حسین طائب همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فجر گفت که «مخالفان تمام تلاششان را کردند» که جشنواره فجر برگزار نشود، اما «دیدیم که این جشنواره با قدرت تمام برگزار شد و تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر از سال‌های قبل و سال ۹۸ بود».

مشاوره فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین در بخشی از سخنانش مدعی شد که از نظر آمریکایی‌ها، چین، روسیه و ایران تهدیدات اصلی‌اند، اما از نظر برخورد، اول با ایران، بعد با روسیه و بعد چین برخورد می‌کنند و راهکاری که به کار می‌برند نیز «تحریم اقتصادی و حمایت از اغتشاشات» است.

کلیدواژه «اغتشاشات» در ادبیات حکومتی، به اعتراضات سراسری مردم ایران اشاره دارد که در آخرین بروز آن، اینک بیش از یکصد روز است که با شعارهای پیشرو، خواستار عبور از جمهوری اسلامی‌‌اند. در جریان این اعتراضات تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران کشته، چهار تن از معترضان اعدام، هزاران نفر زخمی، و ده‌ها هزار نفر زندانی شده‌اند.