پارلمان بریتانیا اجازه عبور نماینده پیشین را بدلیل ارتباط با «پرس تی‌وی» باطل کرد

پارلمان بریتانیا اجازه عبور کریس ویلیامسون، نماینده پیشین حزب کارگر را به دلیل ارتباط با شبکه تلویزیونی «پرس تی‌وی» ایران که در این کشور ممنوع شده است، باطل کرد.

به گزارش خبرگزاری اماراتی «نشنال نیوز»، پنجشنبه 23 فوریه، ویلیامسون 66 ساله، از سال 2017 تا 2019 به عنوان نماینده مجلس از دربی نورث فعالیت می‌کرد. او متحد جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر است، و برای برنامه هفتگی پرس تی‌وی تحت عنوان «فلسطین طبقه‌بندی‌نشده» مجری‌گری می‌کند.

منابع نزدیک به کمیته اداری مجلس عوام بریتانیا به این خبرگزاری گفتند که تصمیم برای باطل کردن اجازه عبور ویلیامسون در کمیته‌ای از نمایندگان حزب کارگر گرفته شد، و بدین معناست که او تا اطلاع ثانوی دیگر نمی‌تواند وارد پارلمان شود.پیشتر چندین نماینده درباره آزاد بودن ورود ویلیامسون به پارلمان در حالی که وی کارمند رسمی پرس تی‌وی بود، اظهار نگرانی کرده بودند. این شبکه تلویزیونی انگلیسی‌زبان برون‌مرزی جمهوری اسلامی در سال 2012 در بریتانیا ممنوع شد.

دلیل غیرمستقیم ابطال مجوز ویلیامسون احتمال حملات سایبری رژیم ایران به پارلمان بریتانیا بود، که نمایندگان برای مقابله با آن در ماه نوامبر پارسال مورد توصیه دستگاه‌های امنیتی بریتانیا قرار گرفتند.

چارلز واکر، رئیس کمیته، در نامه‌ای به ویلیامسون نوشت: «کمیته به این نتیجه رسید که ادامه حضور شما در پرس تی‌وی، شبکه‌ای که در بریتانیا و چندین کشور دیگر ممنوع شده است، غیرقابل قبول است، و خطر بدنام کردن پارلمان را دارد.»

ویلیامسون در سال 2019 به دلیل «یهودستیزی» از عضویت حزب کارگر کنار گذاشته شد، و منتقد سرسخت رهبر حزب کارگر، کی‌یر استارمر است که در آوریل 2020 جانشین کوربین شد.