تایمز: پارتیزان‌های روسی تحت حمایت اوکراین به روسیه حمله کردند


نیروهای داوطلب روسی قصد دارند به منظور باز کردن یک جبهه جنگ داخلی در روسیه، یک واحد نظامی بزرگ‌تر ایجاد کنند

مجله «تایمز» گزارش داد که واحدهایی از پارتیزان‌های روسی مخالف کرملین که تحت حمایت اوکراین قرار دارند، روز دوشنبه از اوکراین وارد خاک روسیه شدند، با تانک به پاسگاه‌های مرزی حمله کردند، و تا عمق هشت کیلومتری خاک روسیه پیش رفتند و سه روستا را اشغال کردند.

اطلاعات نظامی اوکراین در این باره به تایمز گفت که «لژیون آزادی روسیه»، که گروهی متشکل از پارتیزان‌های روس مورد حمایت اوکراین است، به منظور ایجاد یک «نوار حائل» برای محافظت از غیرنظامیان اوکراینی، در منطقه بلگورود روسیه عملیات کرده است.

ADVERTISING

سربازان لژیون هم گفتند: «مردم روسیه، ما هم روس هستیم. تفاوت ما با شما این است که دیگر نمی‌خواهیم اقدامات جنایتکاران در قدرت را توجیه کنیم، و برای دفاع از آزادی خودمان و شما اسلحه به دست گرفته‌ایم. امروز زمانی است که همه باید مسئولیت آینده خود را بپذیرند. وقت آن است که دیکتاتوری کرملین پایان یابد.»

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود گفت که «یک گروه خرابکار و شناسایی نیروهای مسلح اوکراین» مسئول این حمله بوده است، و افزود که نیروهای امنیتی روسیه «اقدامات لازم» برای نابودی دشمن را انجام خواهند داد.

به گفته تایمز، بر اساس اسناد فاش‌شده وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون»، اوکراین مدت‌هاست که در تدارک انجام این عملیات است. کی‌یف حمایت همه‌جانبه به داوطلبان روسی ارائه می‌دهد تا با نبرد مسلحانه بخش‌هایی از خاک کشورشان را از کنترل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آزاد کنند.

بر اساس اسناد پنتاگون، این یگان‌ها به انواع مختلفی از سلاح‌های ساخت «ناتو» مجهز هستند، و پرسنل آنها آموزش‌های لازم برای استفاده از چنین سلاح‌هایی را دیده‌اند، و تجربه رزمی موفقی در بخش‌های مختلف خط مقدم جنگ دارند.

به گفته تایمز، گزارش‌ها حاکی از عملیات نفوذ داوطلبان روس به مناطق بریانسک، کورسک و بلگورود روسیه است. قصد آنها کنترل بخشی از خاک روسیه و «ایجاد ایالت‌های جدید» است. آنها همچنین قصد دارند به منظور «باز کردن یک جبهه جنگ داخلی در روسیه»، یک واحد نظامی بزرگ‌تر ایجاد کنند.