حریق در پالایشگاه دورود؛ بیش از یک میلیون لیتر مواد سوختی آتش گرفت

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرستان ‌‌دورود در استان لرستان به خبرگزاری دولتی «تسنیم» گفت که در آتش‌سوزی گسترده روز چهارشنبه، 11 مرداد در شرکت «پترو پالایش گهر»، یک میلیون و 200 هزار لیتر مواد سوختی، از بین رفته است.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، حریق حدود ساعت 10:45 روز چهارشنبه آغاز شد و حجم آن به قدری گسترده بود که دست کم 18 تیم عملیاتی از شهرهای استان‌های لرستان و مرکزی برای اطفای حریق به محل اعزام شدند.به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دورود علت وقوع حادثه هنوز مشخص نیست اما پس از حدود هشت ساعت، بحران مهار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان نیز تعداد مصدومان این حادثه را دو نفر اعلام کرده است.

خبرگزاری «ایرنا»، خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی نیز تاکید کرد که این حادثه هیچ کشته‌ای نداشته و تاکنون 95 درصد از آتش‌سوزی کنترل شده و تا ساعاتی دیگر به طور کامل مهار خواهد شد.

در سال جاری میلادی دست کم دو آتش‌سوزی بزرگ در پالایشگاه‌های تبریز و بندرعباس رخ داده است. «شرکت پالایش نفت آفتاب» بندرعباس چند هفته قبل آتش گرفت و مقامات اعلام کردند که مخزن هیدروکربن در این پالایشگاه منشا بروز آتش‌سوزی بوده است.

طی کمتر از سه سال گذشته، پالایشگاه‌های تهران، اراک، آبادان و اهواز نیز آتش‌سوزی‌های بزرگی را تجربه کرده‌اند.

علت وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای که در پالایشگاه‌ها و مراکز صنعتی ایران رخ داده اغلب به‌دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی و یا فرسودگی تجهیزات و ماشین‌آلات مستقر در این پالایشگاه‌ها عنوان شده است.