سازمان ملل از اسرائیل خواست دستور ارتش اسرائیل برای انتقال کلیه ساکنان شمال غزه را لغو کند

¨
نماینده اسرائیل: واکنش سازمان ملل به دستور انتقال جمعیت غزه «شرم آور» است
گیلاد اردان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل به درخواست این سازمان برای لغو خواسته ارتش برای انتقال ساکنان شمال غزه به جنوب واکنش تندی نشان داده است.

او ضمن دفاع از درخواست ارتش و توصیف آن به عنوان اقدامی جهت کاهش آسیب به غیرنظامیان، واکنش سازمان ملل را «شرم‌آور» توصیف کرده است.

آقای اردان گفته است که اسرائیل قبل از انجام هر عملیات هوایی در غزه، به ساکنان محل هشدار می‌دهد و سعی دارد «آسیب به کسانی را که در عملیات نظامی حماس دست ندارند به حداقل برساند.»

وی گفت: «سازمان ملل سال‌هاست چشم خود را بر مسلح کردن حماس بسته و استفاده این گروه از جمعیت و زیرساخت‌های غیرنظامی غزه برای پنهان کردن اسلحه و کتمان کشتار خود را نادیده گرفته است.»

آقای اردان گفت: «این سازمان اکنون هم به جای ایستادن در کنار اسرائیل که شهروندانش توسط تروریست‌های حماس سلاخی شده‌اند… برای اسرائیل موعظه می‌کند.»

وی افزود: «بهتر است سازمان ملل اکنون بر بازگرداندن گروگان‌ها، محکومیت حماس و حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود تمرکز کند.»

سازمان ملل خواستار لغو دستور ارتش اسرائیل برای انتقال ساکنان شمال غزه شد
سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای به درخواست اسرائیل از این سازمان ملل برای انتقال بیش از یک میلیون نفر از ساکنان شمال غزه به جنوب این منطقه پاسخ داده است.

در این بیانیه آمده است: «سازمان ملل متحد قویا درخواست می‌کند که چنین دستوری، در صورتی که توسط مقامات ذیصلاح تایید شده باشد، لغو شود تا از آنچه که می‌تواند یک وضعیت وخیم را به شرایط فاجعه‌باری تبدیل کند، اجتناب گردد.»

پیشتر به نقل از سخنگوی سازمان ملل گزارش شده بود که افسران رابط ارتش اسرائیل به سرپرستان گروه‌های سازمان ملل در غزه گفته بودند که باید تمامی جمعیت شمال نوار غزه به جنوب منتقل شود.

به گفته سازمان ملل، اجرای این دستور به معنی انتقال ۱.۱ میلیون نفر یعنی نزدیک به نیمی از جمعیت نوار غزه است.

سخنگوی سازمان ملل گفته بود که افسران رابط اسرائیل گفته‌اند دستور تخلیه همچنین شامل تمام کارکنان سازمان ملل هم می‌شود و کسانی در مراکز و تأسیسات این سازمان از جمله مدارس، مراکز بهداشتی و درمانگاه‌ها فعالیت دارند نیز باید تخلیه شوند.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است بعدازظهر جمعه نشستی اضطراری برای بررسی شرایط غزه برگزار کند. این نشست پشت درهای بسته به مذاکره در این مورد خواهد پرداخت.