افزایش شمار کشته‌شدگان حملات هوایی اسرائیل به غزه به 2329 نفر


سازمان جهانی بهداشت با محکوم کردن اقدامات اسرائیل برای تخلیه بیمارستان‌ها در شمال نوار غزه آن را به مثابه «حکم اعدام» برای مجروحان و بیماران توصیف کرد

بحران اسرائیل و فلسطین در حالی وارد نهمین روز خود می‌شود که حملات اسرائیل به نوار غزه از بامداد یکشنبه 23 مهر، با شدت بیشتری آغاز شده و صدای شلیک مسلسل در مرزهای نوار غزه به گوش می‌رسد.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که ارتش اسرائیل از بامداد امروز حملات گسترده خود به نوار غزه را آغاز کرده است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین امروز در حساب تلگرامی خود از کشته و زخمی‌شدن شمار دیگری در بمباران مناطق مجاور بیمارستان شهدای الاقصی در دیر البلح در مرکز غزه خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار کشته‌شدگان حملات اسرائیل به غزه به 2329 کشته و تعداد مجروحان به حدود 10 هزار نفر خبر داد.

به گفته مقامات اسرائیلی از زمان حمله حماس به اسرائیل که منجر به اسارت حداقل 120 نفر شد، بیش از 1300 اسرائیلی کشته شده‌اند.

ارتش اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که در حال آماده شدن برای انجام یک حمله همه جانبه هوایی، دریایی و زمینی به غزه است، این در حالی که رنج و مشقت غیرنظامیان این درگیری‌ها که وارد دومین هفته خود شده، افزایش یافته است.

مهلتی که ارتش اسرائیل به بیش از یک میلیون فلسطینی برای ترک نیمه شمالی نوار غزه و حرکت به سوی جنوب داده بود، صبح دیروز به پایان رسید.

جاناتان کنریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل روز یکشنبه به «سی ان ان» تاکید کرد که به محض پایان خروج غیرنظامیان از نوار جنوبی غزه، اسرائیل «عملیات نظامی بزرگ» را آغاز خواهد کرد.

کنریکوس افزود: «پیام ما به مردم غزه این است: چمدان‌های خود را بردارید و به جنوب بروید و در دامی که حماس برای شما می‌چیند نیوفتید».

در همین حال، منابع پزشکی فلسطینی از کشته‌شدن 14 نفر در بمباران خانه‌ای در غرب رفح در جنوب نوار غزه و زخمی شدن ده‌ها نفر خبر دادند.

طبق این گزارش مجروحان به بیمارستان ناصر در خان یونس انتقال داده شدند.

حملات اسرائیل همچنین مناطق «الشجاعیه» و «البریج» را هدف قرار داد.

سازمان جهانی بهداشت اسرائیل را محکوم کرد
سازمان جهانی بهداشت با محکوم کردن اقدامات اسرائیل برای تخلیه بیمارستان‌ها در شمال نوار غزه، آن را به عنوان «حکم اعدام» برای مجروحان و بیماران توصیف کرد.

این سازمان با اشاره به اینکه 22 بیمارستان در شمال غزه وجود دارد که بیش از 2000 بیمار را درمان می‌کند، گفت که جان بسیاری از آنها در خطر است.

سازمان جهانی بهداشت از اسرائیل خواست اجازه دهد تا از طریق گذرگاه رفح کمک‌های پزشکی، سوخت، آب سالم و غذا به غزه ارائه شود.