حمایت گروه جمهوری‌خواه بانفوذ ضدترامپ از نیکی هیلی


نزدیک‌ترین رقیب دونالد ترامپ، ران دیسانتیس، با فاصله‌ای زیاد پشت سر وی قرار دارد، و نیکی هیلی نیز سایه به سایه در تعقیب دیسانتیس است

«گروه اقدام سعادت‌مندی آمریکایی‌ها»، یک سازمان لابی‌گر بانفوذ که متعلق به چارلز کُخ، میلیارد محافظه‌کار مخالف دونالد ترامپ است، از نیکی هیلی به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 حمایت کرد.

به گزارش «اِی‌بی‌سی»، امیلی زایدل، مدیرعامل این گروه، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای حمایت خود از سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل و فرماندار پیشین کارولینای جنوبی را اعلام کرد، و ریاست جمهوری احتمالی او را «فرصتی برای تغییر اوضاع سیاسی فعلی آمریکا» توصیف کرد.

گروه اقدام سعادت‌مندی آمریکایی‌ها در کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 و 2020 شرکت نکرد. با این حال، این سازمان منابع چشمگیری برای تقویت کارزار انتخاباتی هیلی دارد، اگرچه تاکنون درباره شیوه حمایت خود از وی سکوت کرده است.

گروه کخ گزارش داد که در آخرین گل‌ریزان عمومی خود در ماه ژوئن، بیش از 70 میلیون دلار پول جمع کرده است، که 25 میلیون دلار آن را خود کخ اهدا کرده و 25 میلیون دلار دیگر را یکی از گروه‌های غیرانتفاعی وابسته به وی جمع‌آوری کرده است.

گروه اقدام سعادت‌مندی آمریکایی‌ها اولین بار در ماه فوریه مخالفت خود را با کاندیداتوری ترامپ اعلام کرد، و گفت نگران است که رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نتواند جو بایدن، رئیس‌جمهوری مستقر را در انتخابات پیش رو شکست دهد.

از آن زمان، اقبال پایگاه اجتماعی جمهوری‌خواهان به ترامپ بیشتر شده است، و او کاندید پیشتاز حزب خود است. نزدیک‌ترین رقیب وی، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، با فاصله‌ای زیاد پشت سر وی قرار دارد، و هیلی نیز سایه به سایه در تعقیب دیسانتیس است.

به گفته ای‌بی‌سی، هیلی، دیسانتیس، و کریس کریستی، فرماندار پیشین نیوجرسی امیدوارند بتوانند در جریان مرحله اول انتخابات درون‌حزبی در آیووا، نیوهمپشر، یا کارولینای جنوبی ترامپ را شکست دهند تا به پایگاه جمهوری‌خواهان نشان دهند که گزینه‌های مناسبی برای جایگزینی وی در انتخابات سراسری هستند.