وزیر خارجه سعودی در جلسه شورای امنیت خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی طی سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع غزه، گفت: «پیام پادشاهی عربی سعودی واضح است و آن توقف فوری جنگ در نوار غزه است».

بن فرحان چهارشنبه 8 آذر در جلسه شورای امنیت گفت:«آن‌چه ما را به راه‌حل نزدیک می‌کند توقف جنگ و رفتن به سوی راه‌حل دو کشوری است».وزیر خارجه سعودی تاکید کرد که وقت آن شده که کشور فلسطین از سوی جامعه بین‌المللی و شورای امنیت به رسمیت شناخته شود.
وی همچنین تاکید کرد که باید اجازه داده شود کمک‌های بشردوستانه بیشتری وارد غزه شود.

وزیر خارجه سعودی در نشست شورای امنیت با بیان این‌که «صلح برای ما گزینه‌ای راهبردی است»، گفت:«طرح‌های صلح زیادی را ارائه کردیم اما در مقابل اسرائیل هیچ راهکاری برای برقراری صلح ارائه نکرد».

بن فرحان در این جلسه که به ریاست وزیر خارجه چین برگزار شد، با ابراز این که بهانه‌های اسرائیل مبنی بر حق دفاع از خود بی‌اساس است. گفت: «راه‌حل در توقف جنگ و پیشبرد تلاش‌ها برای تحقق راهکار دو کشوری است».

وزیر خارجه سعودی از غیاب سازوکارهای پاسخگویی بین‌المللی در قبال بحران جاری در غزه انتقاد کرد و خواستار ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتری به نوار غزه شد.

او پیش‌تر در کنفرانسی خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت که «آتش‌بس موقت ناکافی و هدف کشورش برقراری آتش‌بس دائمی در غزه است».

در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی، وزیر خارجه سعودی گفت:«خشونت راه‌حل نیست، و فراخوان‌ها در سطح بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس به طور فزاینده‌ای ادامه دارد».

شاهزاده فیصل بن فرحان با اشاره به آغاز تغییر در افکار عمومی جهان درباره وقایع جاری در غزه و توصیف این‌که اوضاع در غزه غیرقابل تحمل شده است، خواستار توقف فوری جنگ شده و بر موضع راسخ کشورش در مخالفت با کوچاندن اجباری مردم فلسطین تاکید کرد.