خونین‌ترین حمله؛ در بمباران اردوگاه المغازی غزه توسط اسرائیل به 70 نفر کشته شدند

در یکی از خونین‌ترین حملات جنگ غزه، شامگاه یکشنبه در بمباران اردوگاه المغازی غزه توسط اسرائیل به 70 نفر کشته شدند.

این در حالی است که مقامات اسرائیل اذعان کردند در پی کشته شدن 15 سرباز در نبردها، «بهای بسیار سنگینی» پرداخت کرده‌اند.وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان حمله به اردوگاه پناهندگان المغازی دست‌کم به ۷۰ نفر رسیده است، آماری که این حمله را به یکی از مرگبارترین حملات اسرائیل به نوار غزه از آغاز جنگ کنونی تبدیل می‌کند.

خبرنگاران خبرگزاری آسوشیتدپرس که در بیمارستانی در نزدیکی اردوگاه المغازی حاضر شده بودند گزارش می‌دهند که شاهد انتقال جنازه‌ها به این بیمارستان بوده‌اند که از جمله آنها یک نوزاد بوده است.اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین شامگاه یکشنبه اعلام کرد تعداد کشته شدگان در مرکز نوار غزه به 70 نفر افزایش یافت و احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.
القدره افزود: «آنچه در اردوگاه المغازی اتفاق می‌افتد، نسل‌کشی یک منطقه مسکونی پرجمعیت است.»

در حالی که دفتر سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که در حال بررسی گزارش‌ها درباره حادثه اردوگاه المغازی است، جنبش حماس که نوار غزه را اداره می‌کند، در بیانیه‌ای این حمله هوایی را یک «قتل عام وحشتناک» توصیف کرد و آن را «جنایت جنگی جدید» خواند.با فرا رسیدن شب کریسمس، به دلیل درگیری‌ها همچنان دود در آسمان غزه بلند می‌شود، در حالی که سکوت بر شهر بیت لحم در کرانه باختری حاکم شد و جشن‌های تولد مسیح لغو شد.

با این حال، تعداد قربانیان در میان نیروهای اسرائیلی به 154 نفر از آغاز حمله زمینی ، افزایش یافت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جلسه کابینه گفت: «جنگ بهای بسیار بالایی را به ما تحمیل می‌کند، اما چاره‌ای جز ادامه جنگ نداریم.»اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل در یک سخنرانی تلویزیونی از کشور خواست تا متحد بماند و گفت: «این لحظه یک امتحان است. نه می‌شکنیم و نه پلک می‌زنیم.»

با این حال، خشم گسترده‌ای علیه دولت نتانیاهو به دلیل ناکامی در محافظت از غیرنظامیان در 7 اکتبر و ترویج سیاست‌هایی که به حماس اجازه داد در طول سال‌های متوالی قدرت را به دست آورد، افزایش یافته است.

نتانیاهو از پذیرش مسئولیت شکست‌های نظامی و سیاسی اجتناب کرد.