مشاور سپاه قدس: اگر اسرائيل به ايران حمله كند با خاک يكسانش مى‌کنیم

ايرج مسجدى مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، در واکنش به ترور رضی موسوی، فرمانده ارشد نیروهای سپاه پاسداران در سوریه، تهدید کرد که «اگر اسرائیل به حمله علیه ایران اقدام کند آن را با خاک یکسان خواهیم کرد.»

با این حال، مسجدی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرگزاری تسنیم کفت: «گروهای نیابتی به نیرویی قوی در سطح منطقه که نمی‌توان آن را دست‌کم گرفت، تبدیل شده و نیازی به دخالت ایران نیست. گروه‌های نیابتی توان صحنه‌گردانی در جنگ را دارند.»در ادامه تهدیدات مقامات ایران علیه اسرائیل، محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور، گفت اسرائیل در کشتن او «دچار خطای راهبردی شد و بی‌تردید جنایات آن‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند».

قبل از آن، رضا طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع ایران در یک نشست خبری روز سه‌شنبه 5 دی گفت واکنش به ترور سید رضی موسوی در دمشق توسط اسرائیل «هوشمندانه و قاطع» خواهد بود.

رسانه‌های ایران با نشر خبر و تصاویر موسوی او را از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه پاسداران ایران در سوریه و از همراهان قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس توصیف کردند.

سپاه پاسداران ایران در واکنش به کشته شدن سرتیپ پاسدار «سیدرضی موسوی»، از فرماندهان ارشد نیروی قدس ایران در سوریه، تهدید کرد که اسرائیل بهای گزافی خواهد پرداخت.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در واکنش به خبر کشته شدن «سیدرضی موسوی» از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حمله اسرائیل به سوریه، با بیان این‌که «سیدرضی» از همراهان «قاسم سلیمانی» بوده، تهدید کرد که اسرائیل «قطعا تاوان» این اقدام خود را خواهد داد.

به گفته رسانه‌های ایران، موسوی از دهه هفتاد شمسی «مسئول پشتیبانی و لجستیک نیروی قدس سپاه در سوریه» بوده و نقش مهمی در حفظ حکومت بشار اسد به عنوان «مسئول پشتیباتی جبهه مقاومت در لبنان و سوریه» داشت.حسین اکبری سفیر ایران در سوریه در گفتگو با شبکه «خبر» ایران گفته که موسوی تا ساعت دو بعدازظهر دوشنبه در سفارت در دمشق بوده و ساعت 16:10 دقیقه دوشنبه هنگام بازگشت به منزلش در زینبیه با سه موشک هدف قرار گرفت و جسدش به حیاط خانه پرتاب شد.

با ادامه تهدیدات ایران در راستای پاسخ به ترور رضی موسوی، تل‌آویو نیروهای خود را برای هرگونه واکنش احتمالی در حالت آماده‌باش قرار داده است.

به گزارش وبسایت آمریکایی آکسیوس، یک مقام اسرائیلی روز سه شنبه 6 دی تاکید کرد، ارتش این کشور برای پاسخ احتمالی ایران از جمله شلیک موشک از سوریه و لبنان آماده شده است.

با این حال، از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر گذشته، خطرات احتمال گسترش درگیری میان اسرائیل و ایران از طریق جناح‌های مسلح مورد حمایت تهران در منطقه، به ویژه در لبنان، عراق، سوریه و یمن را افزایش یافته است اگرچه مقامات ایرانی بارها تاکید کرده‌اند که به دنبال گسترش جنگ در منطقه نیستند.