شبه‌نظامیان عراقی وفادار ایران بار دیگر پایگاه آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل را هدف قرار دادند

در ادامه حملات علیه نیروهای آمریکایی از سوی گروه‌های شبه‌نظامی وفادار به ایران، گروه‌های مسلح عراقی، چهارشنبه 6 دی، اعلام کردند که پایگاه آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان شمال عراق را با پهپاد هدف قرار داده‌اند.

شبکه کُردی «رووداو» نیز گزارش داد که یک پهپاد که قصد هدف قرار دادن فرودگاه اربیل را داشت در نزدیکی یکی از روستاهای مجاور سرنگون شده است.گروه‌های موسوم به «مقاومت اسلامی عراق» چندین بار پایگاه حریر در نزدیکی فرودگاه اربیل در شمال عراق را هدف قرار دادند که به گفته آنها پاسخی به حملات اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه است.

پیشتر دولت بغداد، صبحگاه سه‌شنبه، اعلام کرده بود که بر اثر حمله هوایی ایالات متحده آمریکا علیه مواضع شبه‌نظامیان، یک نفر کشته و 18 نفر دیگر زخمی شدند.

دولت عراق این حمله واشینگتن را محکوم کرد و آن را یک «اقدام خصمانه آشکار از سوی آمریکا» دانست و گفت که این حمله «مغایر با منافع مشترک است».

این در حالی که گروه‌های مسلح عراقی تاکید کردند تا زمانی که نیروهای آمریکایی از کشور خارج شوند به عملیات خود علیه آن‌ها ادامه خواهند داد.

شایان ذکر است که از زمان آغاز جنگ غزه میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در هفتم اکتبر گذشته، نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق و سوریه مورد ده‌ها حمله قرار گرفته‌اند.

بر اساس آمار گزارش شده توسط یک مقام نظامی آمریکایی، واشینگتن از 17 اکتبر یعنی ده روز پس از شروع جنگ در غزه، تاکنون 103 حمله علیه نیروهای خود در عراق و سوریه را ثبت کرده است.

هدف قرار دادن سفارت آمریکا
سفارت آمریکا در بغداد نیز، در 8 دسامبر، با چندین موشک مورد حمله قرار گرفت که خسارت جانی در پی نداشت. این اولین بار بود که سفارت از زمان شروع جنگ غزه مورد هدف قرار می‌گیرد. با این وجود، هیچ طرفی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

این در حالی است که دولت عراق از دستگیری تعدادی از عاملان حمله به سفارت آمریکا خبر داد و تصریح کرد که تعدادی از آن‌ها «به برخی از سرویس‌های امنیتی مرتبط هستند.»

مسئولیت بیشتر حملات دیگر را گروه‌های موسوم به «مقاومت اسلامی در عراق» بر عهده گرفته‌اند.