آسوشیتدپرس: آمریکا بودجه حفاظت از پمپئو و برایان هوک را در برابر تهدید ایران تمدید کرد

آسوشیتدپرس گزارش داد دولت بایدن اول دی‌ ماه به کنگره اطلاع داد از آنجا که تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه مایک پمپئو و برایان هوک، نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور ایران، جدی بوده و به قوت خود باقی است، اختصاص بودجه برای حفاظت از این دو مقام پیشین دولت آمریکا را تمدید کرده است.بر اساس گزارش روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته به کنگره اعلام کرد که تهدیدات علیه آقای پومپئو و برایان هوک همچنان «جدی و معتبر» است. آقای هوک نماینده ویژه دولت دونالد ترامپ در امور ایران بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید یک نسخه از این یادداشت وزارت خارجه آمریکا به کنگره این کشور به تاریخ ۱۹ دسامبر سال گذشته را رویت کرده است.

برایان هوک به همراه مایک پومپئو کمپین «فشار حداکثری» علیه جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خروج واشینگتن از توافق هسته‌ای، موسوم به برجام، هدایت کردند. جمهوری اسلامی ایران در عین حال این دو را مسئول کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در فرودگاه بغداد می‌داند و تاکید کرده که انتقام خواهد گرفت.

ریچارد ورما، معاون وزیر خارجه آمریکا یادداشت به کنگره را امضا کرده است. از زمانی که برایان هوک مسئولیت خود را در ژانویه سال ۲۰۲۱ واگذار کرد، این شانزدهمین بار است که وزارت خارجه آمریکا طرح حفاظت از او را تمدید می‌کند. طرح حفاظت از مایک پومپئو نیز برای سیزدهمین بار است که تمدید شده است.

این اختلاف از آنجا ناشی می‌شود که آقای پومپئو به عنوان وزیر خارجه سابق به طور خودکار پس از مسئولیت خود تا ماه‌ها مشمول طرح حفاظت می‌شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که حفاظت بیست و چهار ساعته از مایک پومپئو و برایان هوک ماهانه بیش از دو میلیون دلار هزینه دارد. با این حال میزان هزینه دوره اخیر حفاظت از این دو مقام دولت سابق آمریکا مشخص نشده است.