حمله جت‌های اردنی به قاچاقچیان مواد مخدر مرتبط با ایران در سوریه

مرز اردن و سوریه

منابع اطلاعاتی منطقه می‌گویند که ارتش اردن روز سه‌شنبه برای دومین بار طی این هفته مزارع و مخفی‌گاه‌های قاچاقچیان مواد مخدر مرتبط با ایران را هدف حمله هوایی قرار دادن

این منابع می‌گویند که جت‌های ارتش اردن فروشندگان مواد مخدر در شهرهای شعب و آرمان در استان سویدا در نزدیکی مرز اردن و سوریه را مورد هدف قرار دادند. به گفته آنها، ارتش اردن همچنین مزرعه‌ای در نزدیکی روستای ملاح را نیز زیر آتش گرفته است.

اردن از ماه گذشته و پس از درگیری با ده‌ها نفر مظنون به ارتباط با شبه‌نظامیان طرفدار ایران که محموله‌های مواد مخدر از سوریه وارد اردن می‌کردند، کارزار خود را علیه قاچاقچیان مواد مخدر تشدید کرده است.

در همین راستا ارتش اردن روز شنبه از درگیری با قاچاقچیان که وارد خاک این کشور شده بودند خبر داد و اعلام کرد در این درگیری پنج تن از قاچاقچیان کشته شدند.

بر اساس این گزارش، کاروان قاچاق سلاح و مواد مخدر که ۸۰ فرد مسلح آن را همراهی می‌کردند روز شنبه در مه شدید از سوریه وارد خاک اردن شدند و درگیری ارتش اردن با آنها در طول روز ادامه داشت.

اردن و متحدان غربی آن، گروه حزب الله لبنان را که تحت حمایت ایران است به همراه دیگر گروه‌های شبه‌نظامی طرفدار ایران که کنترل بخش اعظم جنوب سوریه را در دست دارند، متهم به قاچاق مواد مخدر می‌کنند.

ایران و حزب‌الله این اتهامات را رد کرده‌اند و آن را توطئه غرب علیه سوریه دانسته‌اند. سوریه نیز به نوبه خود اتهام همدستی با شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران برای قاچاق مواد مخدر را رد کرده است.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری رویترز و رادیو فردا؛ س.ن