به دلیل ادامه جنگ غزه؛ چندین مقام ارشد نظامی و امنیتی اسرائیل تصمیم به استعفا گرفتند

بر اساس گزارش‌های درز شده از تل آویو، شماری از فرماندهان نظامی و مقامات امنیتی اسرائیل از جمله هرزل هالیوی، رئیس ستاد ارتش تصمیم به استعفا گرفته و در انتظار فرصت مناسب برای اعلام این خبر هستند.
به گزارش سازمان رادیو و تلفزیون اسرائیل، رونن بار، رئیس سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) و اهارون هالیوا رئیس سازمان اطلاعات نظامی (امان) نیز از جمله مقامات ارشدی هستند تصمیم به استعفا گرفته‌اند.
این سازمان افزود: « تا زمانی که جنگ در جنوب و شمال غزه ادامه دارد، این مقامات قصد ماندن در سمت‌های خود را دارند، بنابراین به استعفای آن‌ها در کوتاه‌مدت امیدی نیست.»
هالیوی و بار پس از حمله هفت اکتبر، جداگانه اعلام کردند که مسئولیت وقوع این حمله را پذیرفته‌اند. سپی هالوا نیز با انتشار پیامی با اشاره به «شکست اطلاعاتی» گفت: «مسئولیت این شکست را می‌پذیرم، ما در مهم‌ترین ماموریت خود شکست خوردیم.»
در حمله غافلگیرانه حماس در هفتم اکتبر گذشته به پایگاه‌ها و شهرک‌های اسرائیلی مجاور نوار غزه، حدود 1140 اسرائیلی که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بودند، کشته شدند.
همچنین در پی این حمله، حدود 250 نفر اسیر و به غزه منتقل شدند که حدود 100 نفر آن‌ها در یک آتش‌بس یک هفته‌ای در پایان ماه نوامبر آزاد شدند و هنوز 132 نفر در اسارت حماس در غزه هستند که 27 نفر از این اسرا کشته شده‌اند.
به گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، اسرائیل با هدف نابودی حماس به نوار غزه به حملات هوایی و زمینی ادامه می‌دهد که تاگنون به کشته شدن بیش از 27131 فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند، منجر شده است.