جوزپ بورل به بایدن: به اسرائیل سلاح ندهید، مردم غزه را کجا می‌خواهید بفرستید؟ به کره ماه؟


جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، در انتقادی تند از جو بایدن خواست سلاح کمتری به اسرائیل بدهد و گفت: «نتانیاهو به حرف کسی گوش نمی‌کند و می‌خواهد مردم را از غزه بیرون ببرد، اما به کجا؟ به کره ماه؟»

آقای بورل این اظهارات را در کنفرانس خبری پس از نشست غیررسمی وزیران اتحادیه اروپا با فیلیپه لاتزارینی، رئیس آژانس امدادرسانی سازمان ملل به فلسطینی‌ها (اونروا) در بروکسل ایراد کرد.

او همچنین گفت: «بگذارید منطقی باشیم. چند بار شنیده‌اید که برجسته ترین رهبران و وزیران خارجه دنیا در سراسر دنیا می‌گویند مردم بیش از حد کشته شده‌اند. پرزیدنت بایدن می‌گوید این بیش از حد است. خب، اگر شما باور دارید که مردم بیش از حد دارند کشته می‌شوند، شاید باید سلاح کمتری به اسرائیل بدهید تا از کشته شدن بیش از حد مردم جلوگیری کنید. این منطقی نیست.»

«اما نتانیاهو به کسی گوش نمی‌کند. می‌خواهند مردم را از آنجا خارج کنند. اما به کجا؟ به کره ماه؟ کجا می‌خواهند این مردم را ببرند؟ اگر جامعه بین‌المللی باور دارد که این کشتار است، آدم‌ها بسیار بیش از حد دارند کشته می‌شوند. شاید باید درباره تامین سلاح فکر کنید.»

«این تناقض است که همینطور بگویید آدم‌های زیادی دارند کشته می‌شوند، آدم‌های زیادی دارند کشته می‌شوند، لطفا مراقب مردم باشید ، لطفا آدم‌های زیادی را نکشید. لطفا گفتن را بس کنید و کاری انجام دهی