منتظر دروغ بزرگ باشید! :پژمان تهوری

چینش پازل‌ها کنار هم نشان می‌دهد که آمار اعلامی از مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم نه از جنس آمار دوره قبل مجلس شورای اسلامی، بلکه از جنس آمار انتخابات ۱۳۸۸ است

منتظر دروغ بزرگ باشید. کدام دروغ؟ همان دروغی که وزیر کشور فردای دستور رهبری به تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات کلید زد: «احمد وحیدی» ۹ ماه مانده به انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: «افق ما مشارکت بیش از ۶۰ درصد مردم در انتخابات است».

او ۹ روز مانده به انتخابات مجلس دوازدهم گفته است: «در طول انقلاب، به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت داشته‌اند.» وزیر کشور ۹ ساعت، شاید هم ۹ دقیقه پس از پایان رای‌گیری، دروغ بزرگ را خواهد گفت؛ مردم ایران عشق به نظام و رهبری را با حماسه مشارکت ۶۰ درصدی به نمایش گذاشتند!

پیش‌بینی آن‌چه در ذهن ژنرال راه‌ یافته از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هیات دولت و سکان‌دار وزارت کشور به عنوان فرمانده لشکر مجریان انتخابات می‌گذرد، شاید حرفه‌ای نباشد اما رصد رفتارها و اظهارات وزیر کشور و ژنرال‌هایی که در تریبون‌های مختلف از «تلاش دشمن بر کاهش مشارکت مردم» و «پاسخ دندان‌شکن» مردم سخن می‌گویند، این پیش‌بینی را ممکن ساخته است. 

چینش این پازل‌ها کنار هم نشان می‌دهد که آمار اعلامی از مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم نه از جنس آمار دوره قبل مجلس شورای اسلامی بلکه از جنس آمار انتخابات ۱۳۸۸ است؛ انتخاباتی که مردم معترض را بر آن داشت تا با شعار «دروغ‌گو، دروغ‌گو، ۶۳ درصدت کو؟»، مجریان متقلب انتخابات را رسوا کنند: 

در انتخابات سال ۱۳۸۸، در ساعت ۱۸ و۳۶ دقیقه روز ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ و در حالی که فرایند اخذ آرا در تمامی شعب کشور ادامه داشت، خبرگزاری «فارس»، متعلق به سپاه پاسداران، خبر پیروزی احمدی‌نژاد با «به دست آوردن ۶۰ درصد مجموع آرا» را اعلام کرد. پیش از انتخابات نیز «حمید رسایی»، «فاطمه رهبر» و «محمدرضا میرتاج‌الدینی»، سه نماینده مجلس در مصاحبه‌هایی، پیروزی احمدی‌نژاد با ۶۰ درصد آرا را اعلام کرده بودند که از برنامه‌ای از پیش طراحی شده حکایت داشت؛ برنامه‌ای که اجرایی شد و اعتراضات گسترده‌ای نیز به همراه داشت.

این اعتراضات به دلیل حمایت رهبری از متقلبان و سرکوب گسترده، به نتیجه نرسید. پیش‌تر سابقه داشته است که مجریان اصول‌گرای انتخابات، نقشه پیروزی ۶۰ درصدی را طراحی و اجرا کرده‌اند و چندان غیرمنتظره نیست که دنبال اجرایی کردن دوباره یک سناریو قدیمی باشند.