تیر خلاص به قانون اساسی: فریبا نظری

مجلس خبرگان مطابق اصول ۱۱۱ و ۱۰۸ قانون اساسی، دارای وظایف و اختیارات مهمی است، مانند انتخاب رهبری، عزل و برکناری رهبری، نظارت بر رهبری و تدوین مقررات مربوطه. در میان این وظایف و اختیارات، نظارت بر رهبری اهمیتی ویژه‌ دارد.

« آملی لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم نظارت خبرگان بر دستگاه های زیر نظر رهبری گفت: در قانون اساسی، حتی نظارت بر رهبری هم نداریم»

❓تکرار چندباره‌ی رییس تشخیص مصلحت نظام و نامزد مجلس خبرگان رهبری درخصوص نظارت بر رهبری در قانون اساسی و هویت و چیستی این مجلس در این روزهای باقیمانده‌ی پیش از انتخابات یازده اسفند، به چه معناست؟

❓آیا ایشان با مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه‌ی قضاییه، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در مجلس فعلی خبرگان؛ قانون اساسی جمهوری اسلامی را نخوانده‌ است؟

❓اگر قانون اساسی را خوانده‌، از اصول ۱۰۸ و ۱۱۱ آن آگاهی ندارد؟

❓آیا نبود آشنایی و آگاهی از قانون اساسی کشور برای فردی با این مسئولیت‌ها  که از قضا برای شرکت در دور جدید مجلس خبرگان مجدداً نامزد و از مسیر نظارت استصوابی شورای نگهبان نیز تأیید شده‌، پذیرفتنی است؟

❓آیا این گفتار مکرر در برهه‌های مختلف زمانی با آگاهی از قانون اساسی بیان شده و می‌شود؟ و بیان‌گر نکته‌ی دیگری است؟

❓آیا این پیام، تیر خلاص آشکار به قانون اساسی جمهوری اسلامی در موضوع رهبری است؟

⭕⭕ حکایت عجیب این تیر خلاص و برگزاری انتخابات، حکایت دم خروس است و قسم حضرت عباس برای انتخاب کسانی که قرار است بر اساس همین قانون اساسی؛ به تدوین قوانین بپردازند! …