آمریکا شرکت کشتی‌رانی «‌ویشنو» را به‌خاطر همکاری با نیروی قدس و حوثی‌ها تحریم کرد

اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری، اوفک، دربیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت کشتیرانی «‌ویشنو» را که در جزایر مارشال ثبت شده‌، به خاطر همکاری با نیروی قدس سپاه و حوثیها مورد تحریم قرار داده است.

بنابر این بیانیه که روز جمعه ۲۵ اسفند ماه منتشر شده‌است، کشتی «لیدی سوفیا»‌ متعلق به این شرکت، در حمل و نقل محموله‌های غیرقانونی به جمهوری خلق چین در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سعید الجمال، تسهیل کننده مالی حوثی‌ها در ایران، مشارکت داشته‌است.

این شرکت توسط مقامات ضد تروریسم ایالات متحده تحریم شده است.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت:«ما همچنان متعهد به اخلال در فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تلاش‌های حوثی‌ها در جهت فرار از تحریم‌های مالی ایالات متحده آمریکا هستیم.»

آقای نلسون تاکید کرد که ایالات متحده به هدف قرار دادن «جریان‌های مالی کلیدی که غیرنظامیان و تجارت صلح آمیز بین‌المللی» را تهدید می‌کند، ادامه خواهد داد.

۲۲ دی ماه نیز، اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا یک شرکت ثبت شده در هنگ‌ کنگ و شرکت دیگری در امارات متحده عربی را به دلیل حمل‌و‌نقل کالاهای ایرانی برای يک شبکه تجاری مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران و همچنین سعید الجمال را به عنوان حامی مالی حوثی‌های یمن تحریم کرد.

حوثی‌های یمن از دو ماه پیش حملات خود به مسیر بین‌المللی کشتی‌رانی در دریای سرخ و خلیج عدن را آغاز کردند. آنها می‌گویند تا زمانی که حملات اسرائیل به نوار غزه ادامه دارد این حملات را ادامه خواهند داد.
حدود ۱۵ درصد از حمل و نقل دریایی جهان از این مسیر مهم بین آسیا و اروپا عبور می‌‌کند.

نیروی دریایی آمریکا و بریتانیا پس از چند هشدار در هفته گذشته با هدف وادار کردن حوثی‌های به توقف حملات خود، بامداد جمعه تعدادی از اهداف مرتبط با این گروه را هدف حملات هوایی قرار دادند.