نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض؛ عباس خواستار حمایت از فلسطین در سازمان ملل شد

محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطین روز یکشنبه نهم اردیبهشت، در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض پایتخت سعودی، خواستار حمایت بین‌المللی از عضویت کامل فلسطین به عنوان یک کشور مستقل در سازمان ملل شد.

عباس تاکید کرد: «ما در حال کار روی یک راه‌حل سیاسی هستیم که غزه و کرانه باختری را در قالب یک کشور مستقل فلسطینی، گرد هم آورد».
رئیس دولت خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با عنوان «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» در ریاض افزود: «ما از جامعه جهانی می‌خواهیم فلسطین را به عنوان عضو کامل سازمان ملل، به رسمیت بشناسد.»
او افزود: «اسرائیل 75 درصد غزه را منهدم کرده و اوضاع غزه بسیار تاسف بار است. در صورت تهاجم اسرائیل به رفح، بزرگترین فاجعه در تاریخ ملت فلسطین رخ خواهد داد».
او در ادامه ضمن فراخوان کشورهایی که کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند به انجام این کار، تاکید کرد: «دستیابی به راه حل سیاسی جمع کننده کرانه باختری و غزه در جریان همایش بین‌المللی صلح، امری ضروری است. به هیچ وجه، کوچاندن فلسطینیان از کرانه باختری یا غزه را نخواهیم پذیرفت و خواهان توقف فوری تجاوز و ورود کمک‌های اساسی برای شهروندان، به غزه هستیم».
قرار است که محمود عباس در حاشیه این نشست با شماری از روسای جمهوری، رهبران کشورها و تصمیم سازان میهمان از کشورهای مختلف جهان، دیدار کند.
در جریان نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در 28 تا 29 آوریل در شهر ریاض، تعدادی از مسائل و موضوعات مورد توجه بین‌المللی مانند مقابله با چالش‌های گوناگون اقتصادی و ژئوپلیتیکی کنونی به منظور پیشبرد همکاری‌های جهانی و دستیابی به رشد اقتصادی پایدار مورد بررسی قرار می‌گیرد.
پادشاهی عربی سعودی در حاشیه این اجلاس، سلسله نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های جانبی را به هدف برجسته سازی جدیدترین رویکردها و تحولات در پاره‌ای از مسائل مهم از قبیل رشد پایدار، نوآوری و فرهنگ برگزار می‌کند.