خطاب به خانواده ابراهیم رئیسی…

کشته‌شدگان اعتراضات ایران

.

نگرانید…؟!

سراسیمه چشم‌انتظار خبری از عزیزان‌تان هستید…؟!

دست به دعا برداشته‌اید…؟!

اوقات خیلی سختی را تجربه می‌کنید…؟!

افکار تلخی به ذهن‌تان می‌رسد…؟! (نکند در حال زجرکشیدن باشند؟! نکند کمک می‌خواهند اما کسی فریادرس‌شان نیست؟! نکند تشنه باشند؟! نکند گرسنه باشند؟! نکند سردشان باشد؟! نکند دیگر نبینیم‌شان؟! نکند دچار حیوانات وحشی‌ای شده باشند که هیچ رحم و مروتی ندارند و ممکن است با آنها هر کاری بکنند؟!)

شاید در این شرایط، گوشه‌ای از حال خانواده دختران و پسرانی را درک کنید که می‌خواستند از حق طبیعی، شرعی و قانونی خود برای اعتراض به عملکرد پدرتان و سایر مسئولان نظام استفاده کنند اما پدرتان و بقیه همکارانش با آنها با گلوله، ساچمه، زندان، شکنجه و اعتراف اجباری برخورد کردند…!

همچنین، گوشه‌ای از حال خانواده زندانیانی را که در محکمه همین نظام محاکمه شده بودند، درحال گذراندن دوره محکومیت‌شان بودند، بعضا نزدیک آزادی‌شان بود، اما وقتی برای ملاقات عزیزان‌شان رفتند، نیروهای تحت امر پدرتان ➖که حکم اعدام‌شان را صادر کرده بود➖ به آنها گفتند: “بروید جنازه فرزندتان را تحویل بگیرید…”

اگر پدرتان را از دست بدهید، برایش بهترین مراسم ختم و بزرگداشت‌ها برگزار می‌شود، اما پدر شما و هم‌قطارانش حتی نگذاشتند این خانواده‌های مظلوم برای عزیزان‌شان عزاداری کنند! بعضا حتی جنازه‌هایشان را هم تحویل ندادند…!

به قول حضرت حافظ (همانجا که پدرتان دیوانش را باز کرد):

خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل…!

۱۶ ساعت رنجی که خانواده‌‌‌ی رئیسی تحمل کردند تا پیکر متعفن‌اش پیدا شود، در قیاس با ۴دهه انتظار #مادراندادخواه سرِ سوزن هم نیست. گرچه هیچ رنج، مرگ و سقط‌ شدنی از این‌دست، قابل هم‌ارز‌سازی با خواستِ محاکمه‌ی جنایت‌کارانی نظیر ابراهیمرئیسی نیست اما
سَقَط شدن فردی که در فاصله‌ی ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ در ترور، ربودن، شکنجه و قتل‌عامِ هزاران تن از نستوه‌ترین انقلابیون این کشور مشارکت مستقیم داشت و در بالاترین مقامات قضایی و اجرایی در کشتار روشنفکران، معترضان و تهیدستان ایفای نقش کرد، حتما مبارک است.
جایِ #مادران_خاوران در این‌روز خالی‌ست و به امید طول عمر با عزت برای دیگر دادخواهان و تحققِ دادخواهی‌.

تو را چه سود
               فخر به فلک بَر
                                فروختن
هنگامی که
             هر غبارِ راهِ لعنت‌شده نفرینَت می‌کند.


.