صدیقه وسمقی: مامور متعرض به زنان را به جای نرگس محمدی محاکمه کنید

صدیقه وسمقی، اسلام‌پژوه و فعال سیاسی، خواستار محاکمه “مامور متعرض به زنان” به جای نرگس محمدی شد که به گفته او: «با شهامت صدای اعتراض خود را نسبت به حرمت‌شکنی‌های یک مامور بلند کرده است».

در صفحه منسوب به این زندانی سیاسی در اینستاگرام، توضیحاتی درباره رفتار ماموری که دینا قالی‌باف را بازداشت کرده، نوشته شده است.

دینا قالی‌باف، روزنامه‌نگار و فعال دانشجویی معترض به حجاب اجباری پیش از این در شبکه اکس (توییتر سابق) از مواجهه خود با نیروهای گشت ارشاد جمهوری اسلامی خبر داده و نوشته بود که مورد تعرض جنسی قرار گرفته است. او پس از این روایت بازداشت و زندانی شد.

روایت دینا‌ قالی‌باف در بین زندانیان زن زندان اوین سبب واکنش نرگس محمدی، برنده جایزه نوبل صلح و انتشار فایل صوتی در این باره شد.

صدیقه وسمقی نیز این روایت را توسط خود دینا ‌قالی‌باف در بند زنان اوین شنیده و جداگانه نیز با این زندانی سیاسی صحبت کرده است.

وسمقی محاکمه نرگس محمدی به جای مامور متجاوز را به این معنا می‌داند که “حاکمیت تعرض به حیثیت، حرمت و امنیت زنان و رفتارهای برخی ماموران خود، مانند دست‌بند زدن به زنان و در آن وضعیت استفاده از شوکر و لمس کردن سر و صورت و یا بدن آنان را به دلیل نداشتن روسری رسما مجاز می‌داند و از آن حمایت می‌کند”.

وسمقی در پیام خود نوشت: «حکومت نمی‌تواند انتظار داشته باشد که همه در برابر چنین فجایعی سکوت کنند.»