محمود عباس خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل شد

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی “وفا”، رئيس تشکیلات خودگردان فلسطینی، پس از عملیات نظامی اخیر ارتش اسرائيل در نوار غزه برای آزادسازی گروگان‌های تحت اسارت حماس، خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل شد.

بر اساس خبرگزاری فلسطینی “وفا”، رئيس تشکیلات خودگردان فلسطینی، پس از عملیات نظامی اخیر ارتش اسرائيل در نوار غزه برای آزادسازی گروگان‌های تحت اسارت حماس، خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل شد.

محمود عباس شنبه ۸ ژوئن (۱۹ خرداد)، بر ضرورت دخالت بین‌المللی جهت پایان دادن به فاجعه انسانی در مناطق فلسطینی تاکید کرد.

به گفته مقامات ارتش اسرائیل، نیروهای نظامی این کشور روز شنبه چهار گروگان اسرائیلی را از چنگ گروه تروریستی حماس در نوار غزه آزاد کردند.

گفته شده است که این اقدام بزرگ‌ترین عملیات برای نجات گروگان‌‌ها در نوار غزه از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر سال پیشین میلادی بوده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این شهروندان ربوده‌شده از اسرائیل طی دو عملیات در منطقه پناهجویان نصیرات آزاد شده‌اند.

ارتش اسرائیل پیش‌تر اعلام کرده بود که به زیرساخت‌های شبه‌نظامیان تروریستی حماس در نزدیکی نصیرات در نوار غزه حمله خواهد کرد.

در همین حال ابوعبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام در کانال تلگرامی خود اعلام کرد برخی از گروگان‌ها در جریان این عملیات کشته شده‌اند.

همچنین یک مقام حماس ادعا کرد که طی این عملیات حداقل ۲۱۰ نفر فلسطینی کشته و حدود ۴۰۰ نفر زخمی شده اند. وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل اسلام‌گرایان افراطی حماس است نیز از زخمی شدن ده‌ها نفر خبر داد. اطلاعات منتشر شده توسط حماس قابل راستی آزمایی نیست.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل از کشته شدن کمتر از ۱۰۰ نفر در رابطه با آزادی گروگان‌ها خبر داد و گفت اطلاعاتی از این که این افراد تروریست بوده‌اند یا نه ندارد. او تاکید کرد: «در جریان این عملیات گروه‌های تروریستی افراطی، از غیرنظامیان به عنوان سپر حفاظتی استفاده کرده‌اند.»