وزارت کشور فرانسه: بشیر بی‌آزار نفوذی جمهوری اسلامی است

تصویر نامه‌ای منتسب به وزارت کشور فرانسه در رسانه‌های اجتماعی منتشرشده که در آن نوشته شده بشیر بی‌آزار، مقام سابق صداوسیما که در فرانسه بازداشت شده، «عامل نفوذ و مرتبط با نهادهای امنیتی» جمهوری اسلامی است.

نامه‌ای که در روزهای اخیر در رسانه‌های اجتماعی تصویر آن بازنشر شده به زبان فرانسوی و به آدرس وزارت کشور در پاریس است که در بخشی از آن به ماموریت و ارتباط امنیتی بشیر بی‌آزار برای جمهوری اسلامی اشاره می‌کند.این مدیر پیشین صداوسیمای جمهوری اسلامی که رسانه‌های دولتی او را مدیر تولیدات دفتر موسیقی این نهاد معرفی کرده‌اند& با ویزای بلندمدت خانوادگی و با ارجاع به اقامت همسرش در فرانسه، از سال ۲۰۲۲ میلادی در این کشور سکونت داشت.

او به همراه همسر و یک فرزندش در فرانسه به سر می‌برد.

متن نامه وزارت کشور فرانسه همچنین به فعالیت‌های مکرر بشیر بی‌آزار در «تحقیر فرانسه»، کشوری که خود و خانواده‌اش در آن مقیم هستند، اشاره می‌کند.

وزارت کشور فرانسه در بخشی دیگر از نامه خود به حمایت و تبلیغات این مدیر سابق صداوسیما برای حماس به عنوان گروه تروریستی و علیه اسرائیل اشاره می‌کند.

این نامه در نهایت ارزیابی وزارت کشور فرانسه را ارائه می‌دهد که بشیر بی‌آزار را «یک عامل نفوذ ایران [جمهوری اسلامی] و مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی» می‌داند.

در روزهای اخیر مقام‌های جمهوری اسلامی در سطوح عالی پیگیر آزادی این فرد شده‌اند. در آخرین مورد سخنگوی وزارت خارجه از تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی بی‌آزار خبر داد.

پیش از او هم سرپرست وزارت خارجه و معاون قوه قضاییه در اظهار نظرهایی پس از انتشار خبر بازداشت بشیر بی‌آزار، اعلام کردند در حال پیگیری برای آزادی فوری او در فرانسه هستند. از جمله، علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه ایران در گفت‌وگویی با سفیر تهران در پاریس خواستار پیگیری این دیپلمات جمهوری اسلامی برای آزادی بشیر بی‌آزار زمینه شده بود.

مجید نوری، فرزند حمید نوری مقام سابق قضایی جمهوری اسلامی که به دلیل دست داشتن در اعدام زندانیان سیاسی در تابستان سال شصت و هفت در سوئد به حبس ابد محکوم شده نیز در همین زمینه در صداوسیما حاضر شد و به دفاع از بی‌آزار پرداخت.