۳ نفر در حمله هوایی به پایگاه شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی در سوریه کشته شدند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که در حملات هوایی «ناشناس»، ۳ شبه نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی از ملیت‌های غیرسوری در شرق سوریه و نزدیکی مرز عراق کشته شدند.

بر اساس گزارش این سازمان غیردولتی مستقر در بریتانیا که به شبکه‌ای از منابع در سوریه دسترسی دارد، این حمله شامگاه جمعه در استان دیرالزور و علیه یک پایگاه شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در البوکمال، رخ داد.

به گفته این منبع، دو تن از کشته‌شدگان از نیروهای «مقاومت اسلامی در عراق» بودند و نفر سوم نیز ناشناس است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر داد همزمان با پرواز یک هواپیمای ناشناس، در روستای «عشایر» در نزدیکی السکریه در حومه شهر البوکمال در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در شرق دیرالزور و در چند کیلومتری مرز سوریه با عراق، انفجاری مهیب رُخ داد.

یک سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت که «نه ائتلاف و نه واشینگتن حملاتی را در طول شب در دیرالزور انجام ندادند».

مقامات اسرائیل به ندرت در مورد این حملات اظهار نظر می‌کنند، اما بارها گفته‌اند که به جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهند حضور خود را در سوریه گسترش دهد.

پیشتر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده بود که مشخص نیست که این حمله، نیروهای حاضر در این منطقه را هدف گرفته یا پایگاه و انبار این نیروها، هدف این حمله بوده است.

در این منطقه یک ایستگاه پمپ بنزین قرار دارد که تحت کنترل شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی است.

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران، به نقل از رسانه‌های محلی در سوریه گزارش داد که «جنگنده‌های آمریکایی»، مواضع نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی را در این منطقه هدف قرار داده‌اند.

اما در مقابل خبرگزاری نیمه‌دولتی مهر به نقل از شبکه المیادین گزارش داده که پهپادها عامل حمله بوده‌اند و هدف حمله هم یک پادگان نظامی در البوکمال بوده است.

حمله هوایی به پایگاه‌ها و نیروهای سپاهی و یا شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری‌ اسلامی به سوریه پیش از این هم بارها اتفاق افتاده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا روز شنبه ۱۹ خرداد گزارش داد که دو نفر بر اثر انفجار یک خودرو شبه‌نظامیان در نزدیکی مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی در دیرالزور در شرق سوریه کشته شدند.

۱۳ خرداد هم، در حمله‌ منتسب به اسرائیل در شمال سوریه، ۱۲ نفر در منطقه‌ای در نزدیکی حلب کشته شدند که شماری از آن‌ها از نیروهای شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی بودند.

شامگاه چهارشنبه ۹ خرداد هم جنگنده‌های اسرائیلی یک سایت نظامی در نزدیکی منطقه الفرقلس در حومه شرقی حمص را هدف قرار دادند و هم‌زمان حملاتی موشکی به اهدافی در شهر ساحلی بانیاس در نزدیکی طرطوس انجام دادند.

در جریان حمله هوایی دیگری علیه مواضع سپاه و شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در شرق سوریه در هفتم فروردین ماه سال جاری، ۱۵ تن از جمله یک سرهنگ سپاه کشته شدند.

Print Friendly, PDF & Email