ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا: حمله اسرائیل به لبنان ممکن است ایران را وارد جنگ کند

ژنرال چارلز براون، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا - آرشیو

چارلز براون، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، یکشنبه سوم تیر، هشدار داد هرگونه حمله اسرائیل به لبنان می‌تواند خطر وقوع یک جنگ گسترده‌تر را افزایش دهد، جنگی که ممکن است ایران و گروه‌های مسلح متحد آن را نیز درگیر کند، به ویژه اگر وجود حزب‌الله به خطر بیفتد.

براون از پیش‌بینی اقدامات احتمالی اسرائیل در آینده این تنش‌ها خودداری کرد، اما بر حق تل‌آویو در دفاع از خود تأکید کرد. او هشدار داد حمله به لبنان «می‌تواند احتمال وقوع یک درگیری گسترده‌تر را افزایش دهد.».براون که عازم مذاکرات دفاعی منطقه‌ای در جمهوری بوتسوانا است، قبل از توقف در کیپ‌ورد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «حزب‌الله در مقایسه با حماس از لحاظ توانایی‌های کلی و شمار موشک‌ها و موارد مشابه قدرت بیشتری دارد. فقط می‌خواهم بگویم که ایران تمایل بیشتری به افزایش حمایت از حزب‌الله دارد.»

روزنامه «هیل» از پیشنهاد دیپلماتیک آمریکا برای توقف تشدید تنش‌ها بین حزب‌الله و اسرائیل خبر داد که شامل ایجاد منطقه‌ای حائل در مرز لبنان و اسرائیل است. با این حال، این روزنامه پیش‌بینی کرد که هر دو طرف این پیشنهاد را نپذیرند و تلاش‌های واشینگتن برای مهار بحران به دلایل مختلفی موفق نخواهد بود.