دست کم ٧ نفر در آلمان و سوئد به ظن ارتکاب جنایات جنگی در سوریه دستگیر شدند

مقامات آلمان و سوئد امروز اعلام کردند که حداقل هفت نفر در این دو کشور به ظن ارتکاب جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی در سوریه،‬ دستگیر شده‌اند.
اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک

در یک تلاش هماهنگ که با همکاری یوروجاست(آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری قضایی)، یوروپل(پلیس اتحادیه اروپا) و چندین کشور اروپایی صورت گرفت، چهار نفر در آلمان و سه نفر در سوئد، به ظن ارتکاب جنایات جنگی در سوریه، دستگیر شدند.

بنا بر اعلام دادستان فدرال آلمان، افراد دستگیر شده در این کشور، “قویا مظنون به قتل و تلاش برای قتل غیرنظامیان” بوده و برخی نیز مظنون به شکنجه هستند. جهاد.الف، سمیر.س و وائل.س، سه شهروند فلسطینی-سوری بدون تابعیت و همچنین محمود.ع، شهروند سوریه، که از اوایل سال ٢٠١١ عضو جنبش فلسطین آزاد، یک گروه شبه نظامی مسلح در سوریه، بوده‌اند، افرادی هستند که در جنوب غربی و شمال شرقی آلمان، در شهرهای برلین، فرانکتال و بویزنبورگ، دستگیر شده‌اند.

در بیانیه دادستان فدرال آلمان آمده است که همه مظنونان در فاصله سال‌های ٢٠١٢ تا ٢٠١٤‬، علاوه بر جنایات دیگر، در سرکوب خشونت آمیز تظاهرات مسالمت آمیز ضد دولتی ١٣‬ژوئیه ٢٠١٢ در یرموک، که به جان باختن سه تن و مجروح شدن عده‌ای انجامید، شرکت داشته و مشخصاً معترضان غیرنظامی را هدف گلوله قرار داده‌اند. برخی از آنان نیز به شدت و مکرراً غیرنظامیان یرموک را مورد سوء استفاده قرار داده‌اند.

جنبش فلسطین آزاد، تا ژوئیه ٢٠١٣ که رژیم سوریه منطقه عمدتا فلسطینی‌نشین یرموک دمشق را به محاصره کامل درآورد، به نمایندگی از رژیم سوریه کنترل این منطقه را برعهده داشت.

قرار است یک دادگاه فدرال آلمان، دوشنبه و سه شنبه آینده در مورد طول دوره بازداشت موقت این چهار مظنون تصمیم گیری کند. از سوی دیگر، سوئد هنوز اسامی و یا جزئیات دیگری از سه مظنون دستگیر شده در این کشور را اعلام نکرده و بنا بر اعلام دادستانی این کشور، قرار است تا پیش از ظهر شنبه، در مورد بازداشت و یا آزادی آنان تصمیم گیری شود.

Print Friendly, PDF & Email