محمد نجفی، وکیل زندانی، با وجود حال نامساعد جسمی به بیمارستان اعزام نشده است

محمد نجفی، وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین، با وجود حال نامساعد جسمی از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده، که نگرانی‌هایی را برای خانواده و نزدیکان او در پی داشته است.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هرانا، روز یکشنبه از قول یک منبع آگاه نوشت، او با وجود نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی تخصصی، کماکان به دستور مسئولان مربوطه از اعزام به بیمارستان خارج از زندان محروم مانده است.

به گفته این منبع نزدیک به خانواده این وکیل زندانی، آقای نجفی از بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و دیابت رنج می‌برد و همچنین به‌مدت چهار ماه است که از ناحیه مچ پا درد شدیدی را متحمل می‌شود.

محمد نجفی در چند پرونده جداگانه با ۱۴ اتهام به بیش از ۲۱ سال حبس محکوم شده است، که تاکنون تجمیع احکام برای محکومیت‌های او صورت نگرفته است. دست‌کم پنج پرونده در طول دوران محکومیت علیه او تشکیل شده است.

او در سال ۹۸ در خصوص پرونده پیشین خود از زندان آزاد شد، اما چهار روز بعد دوباره در ارتباط با دیگر محکومیت خود بازداشت و به زندان اراک منتقل شد. او در اردیبهشت ۱۴۰۲ از زندان اراک به زندان اوین انتقال یافت.

به دنبال اعتراضات سراسری مردم ایران در سال ۱۴۰۱ فشارها بر وکلای مستقل دادگستری نیز مانند سایر اقشار جامعه افزایش یافت و شماری از آنها بازداشت و محاکمه زندانی شدند.

علاوه بر محمد نجفی، امیرسالار داودی، ‏طاهر نقوی، ‏آرش کیخسروی، ‏خسرو علی‌کردی و ‏محسن برهانی دیگر وکلایی هستند که با اتهاماتی مانند آنچه «نشر اکاذیب»، «رفتار خلاف شئون روحانیت»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شده، علاوه بر تحمل زندان، در برخی موارد از حق وکالت نیز محروم شده‌اند.

Print Friendly, PDF & Email