مدیر «CIA» از تحت فشار گذاشتن «السنوار» از سوی رهبران حماس برای پذیرش آتش‌بس خبر داد

ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «CIA»، تاکید کرد که یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در غزه به‌دنبال مسئول دانستن وی در ارتباط با فاجعه انسانی کنونی با فشارهایی از سوی سایر رهبران این گروه برای پذیرش آتش‌بس مواجه است.

شبکه خبری آمریکایی «سی‌ان‌ان» به نقل از مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، گزارش داد که یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه، تحت فشار رهبران این جنبش برای پذیرفتن آتش‌بس قرار دارد. برنز تأکید کرد که السنوار طی دو هفته گذشته با «فشارهای داخلی» از سوی حماس و رهبران آن مواجه بوده است.

در همین راستا، نشریه «نیویورک تایمز» به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش داد که مذاکرات با مصر برای خروج نیروهای اسرائیلی از مرزهای مشترک این کشور با نوار غزه در حال پیشرفت است.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت: «خروج نیروهای اسرائیلی از مرز غزه با مصر بر اساس استانداردهای امنیتی انجام خواهد شد».

نشریه «نیویورک تایمز» خاطرنشان کرد که توافق با مصر برای خروج نیروهای اسرائیلی از مرزهای غزه، توافق با حماس را آسانتر خواهد کرد.

به گفته متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مذاکرات بین بلینکن، ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل، بر تلاش‌هایی که در حال حاضر برای دستیابی به آتش‌بس بین اسرائیل و حماس انجام می‌شود، متمرکز بود.

وزارت خارجه آمریکا، دوشنبه ۲۵ تیر اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با مقامات اسرائیلی دیدار و با آنها درباره آخرین تحولات مذاکرات آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که بلینکن روز دوشنبه با مقامات برجسته اسرائیلی دیدار و با آنها در مورد مذاکرات جاری برای دستیابی به توافق آتش‌بس میان اسرائیل و حماس به بحث نشست.وزارت خارجه ایالات متحده تاکید کرد که امکان حل مسائل باقی‌مانده میان اسرائیل و حماس در مورد توافق آتش‌بس وجود دارد.

این در حالی است که تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی و ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل در این دیدار تاکید کردند که تل‌آویو کماکان به دستیابی به توافق آتش‌بس تحت شرایطی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در ۳۱ مه تعیین کرده، متعهد است.

Print Friendly, PDF & Email