آلمان کمک نظامی به اوکراین را به نصف کاهش می‌دهد

علی‌رغم نگرانی‌ها دراین‌باره که با بازگشت احتمالی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه به کاخ سفید، پشتیبانی آمریکا از کی‌یف کاهش پیدا می‌کند، آلمان تصمیم دارد در سال آینده کمک نظامی خود به اوکراین را به نصف کاهش دهد.

بر اساس پیش‌نویس بودجه سال ۲۰۲۵ آلمان که خبرگزاری رویترز آن را بررسی کرده است، کمک آلمان به اوکراین از هشت میلیارد یورو در سال ۲۰۲۴ به چهار میلیارد یورو (۴.۳۵ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۵ کاهش خواهد یافت.

آلمان امید دارد که اوکراین با پنجاه میلیارد دلار وامی که از درآمد حاصل از دارایی‌های بلوکه شده روسیه نصیبش می‌شود، بتواند بخش بزرگی از نیازهای نظامی خود را تامین کند. این وام توسط گروه هفت به تصویب رسیده است.

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان، روز چهارشنبه ۲۷ تیر در یک نشست خبری اعلام کرد: «اوکراین در آینده قابل پیش‌بینی، به مدد پرداخت‌های اروپا و وام‌های گروه هفت، از بودجه قابل اطمینانی برخوردار خواهد بود.»

واشینگتن هم‌اکنون برای جلو انداختن پرداخت این وام‌ها فشار می‌آورد تا بودجه بزرگی را برای اوکراین تامین کند.

برخی مقامات غربی می‌گویند از آنجا که پرداخت سریع این وام‌ها این احتمال را که اوکراین با بازگشت ترامپ به کاخ سفید دچار کمبود بودجه شود، کاهش می‌دهد، سران اتحادیه اروپا تا حدودی با این موضوع موافقت کرده‌اند.

انتخاب سناتور جی. دی. ونس به‌عنوان معاون ترامپ در این هفته هشدار بزرگی به اروپا محسوب می‌شد که برای محافظت از خود، کمتر از قبل روی ایالات متحده حساب کند چرا که ونس همواره از مخالفان کمک نظامی به اوکراین بوده است.

پس از آن‌که ترامپ گفت از کشورهایی که نتوانسته‌اند اهداف هزینه‌های دفاعی ائتلاف نظامی ناتو را تامین کنند محافظت نخواهد کرد و حتی روسیه را ترغیب خواهد کرد که به آنها حمله کند، با انتقادهای شدیدی از سوی مقامات غربی مواجه شد.

Print Friendly, PDF & Email

بخوانيد

تناقض در اظهارات مقامات دولتی درباره قیمت‌گذاری بنزین

عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد دولت پزشکیان با اشاره به این‌که نباید اقدامات شوک‌آور اقتصادی در …