دختران بدون حجاب در مراسم عاشورای کرج، شناسایی و احضار شدند

در پی انتشار گسترده ویدیوهایی از عزاداری دختران بدون حجاب در مراسم مذهبی عاشورا در کرج، فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و احضار عاملان هتک حرمت در روز عاشورا در کرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایسنا، حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز، روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه گفت: «با عنایت به انتشار ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر حضور چند دختر بی‌حجاب در دسته عزاداری روز عاشورا و خدشه‌دار شدن احساسات عزاداران حسینی در سراسر کشور؛ پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس استان قرار گرفت.»

این مقام پلیس افزوده که پلیس حرمت شکنی به ساحت مقدس ائمه اطهار را بر نمی‌تابد و برابر قانون با هنجارشکنان برخورد خواهد کرد.

به گفته او «همه این افراد پس از شناسایی، به پلیس استان البرز احضار شده‌اند.»

در همین حال خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، از لغو مجوز فعالیت یک هیئت عزاداری در کرج به دلیل حضور دختران بدون حجاباجباری خبر داد. این خبرگزاری به نقل از رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی نوشته است که حضور این دختران «برنامه‌ریزی‌شده» و برای «تهیه فیلم و انتشار آن» صورت گرفته است.

احضار این دختران در حالی صورت گرفته که در ماه‌های اخیر برخورد با زنان بدون حجاب در قالب اجرای «طرح نور» تشدید شده است.

در این میان برخی از کاربران از حضور دختران بدون حجاب در مراسم مذهبی عاشورا در کرج استقبال کردند و شجاعت آنها را ستودند. مطهره گونه‌ای، دانشجوی اخراجی دانشگاه تهران و زندانی سیاسی سابق، با بازنشر این ویدیو نوشت: «ببینید شهامت دختران جوان ایران، چطور دستگاه عریض و طویل سرکوب و جنگ علیه زنان ج.ا و خامنه‌ای را در هم شکسته! برای همین با افتخار می‌گوییم همچنان بر زن زندگی آزادی ایستاده‌ایم!»

Print Friendly, PDF & Email