مارک اسپر:وقت آن رسیده که دولت بایدن درباره حکومت ایران اقدامی بهتر از «دفاع صرف» انجام دهد

مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا و یکی از مقامات دولت ترامپ که به دلیل تهدیدات جمهوری اسلامی تحت محافظت دائمی قرار دارد، روز چهارشنبه در نشست امنیتی اسپن گفت که وقت آن رسیده که دولت بایدن درباره جمهوری اسلامی اقدامی بهتر از «دفاع صرف» انجام دهد.

این اظهارات پس از گزارش‌های اخیر مبنی بر تهدیدهای جدید از سوی جمهوری اسلامی به جان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، و افزایش امنیت وی در روزهای منتهی به تلاش ناموفق برای ترور او در یک تجمع انتخاباتی، بیان شد.

مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا می‌گویند که جمهوری اسلامی مصمم به انتقام‌گیری از آمریکا به دلیل «قتل قاسم سلیمانی» در سال ۲۰۲۰ است، اقدامی که به دستور ترامپ انجام شد.

اسپر در نشست امنیتی اسپن، کنفرانس سالانه‌ای که سیاست‌گذاران آمریکایی، خبرنگاران و دیگران را گرد هم می آورد، گفت: «برای من این مسئله شخصی است، زیرا من هم در گروهی هستم که در لیست هدف آن‌ها قرار دارد. بنابراین مانند برخی از همکارانم، من تحت محافظت امنیتی ۲۴ ساعته و همه‌جانبه‌ای قرار دارم که از من و چند نفر از ما مراقبت می‌کند.»

او افزود: «این وضعیت سال‌هاست که ادامه دارد و ما باید بهتر از تنها دفاع کردن عمل کنیم.» اسپر با اشاره به طرح ناموفق قبلی علیه جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، گفت که طرح‌های اضافی نیز کشف شده‌اند اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.

اسپر تأکید کرد: «این دولت باید افرادی را که پشت این طرح‌ها هستند، پیدا کند.»

آدریان واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، روز سه‌شنبه گفت که دولت بایدن «این مسئله را به عنوان یکی از بالاترین اولویت‌های امنیت ملی و داخلی» می‌داند.

علاوه بر اسپر، مقامات ارشد دیگری از دولت ترامپ که پس از ترور سلیمانی تحت حفاظت قرار گرفته‌اند، شامل ژنرال بازنشسته ارتش، مارک میلی، که رئیس ستاد مشترک ارتش بود، و ژنرال بازنشسته تفنگداران دریایی، فرانک مک‌کنزی، که فرماندهی مرکزی آمریکا را بر عهده داشت و مسئول عملیات سلیمانی بود، می‌شوند.

دولت بایدن همچنین به طور مکرر حفاظت ۲۴ ساعته را برای وزیر امور خارجه سابق، مایک پومپئو و دستیار ارشد او در امور ایران، برایان هوک، به دلیل تهدیدات معتبر علیه جانشان از سوی ایران تمدید کرده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد این اتهامات را «بی‌اساس و مغرضانه» خوانده است.

Print Friendly, PDF & Email