حمایت جمهوری‌خواهان هوادار نیکی هیلی از کامالا هریس

پس از اعلام کاندیداتوری کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا، برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ائتلافی از حامیان نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواه میانه‌روی پیشین که چند ماه پیش از انتخابات انصراف داد، پشتیبانی خود را از نامزدی هریس اعلام کردند.

به گزارش «نیوزویک»، «کمیته اقدام سیاسی» که ابتدا با نام «رأی‌دهندگان به هیلی» شناخته می‌شد، روز یکشنبه با اعلام حمایت از هریس، نام خود را به «رأی‌دهندگان به هریس» تغییر داد.

کریگ اسنایدر، مدیر کمیته، گفت هریس میانه‌رو بهترین موقعیت را برای شکست ترامپ در انتخابات آینده دارد. به‌رغم انتقاد اخیر هیلی از هریس در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان، که هیلی طی آن هریس را به دلیل ناتوانی در رسیدگی به مسائل مرزی مقصر دانست، اسنایدر گفت هواداران هیلی از هریس حمایت می‌کنند.

هیلی که کارزار انتخاباتی خود را در ماه مارس پس از شکست‌های چشمگیر برابر دونالد ترامپ پایان داد، در نظرسنجی‌ها موقعیت خوبی در میان رای‌دهندگان میانه‌رو و تحصیل‌کرده دانشگاهی داشت. اگرچه او در نهایت شخصا از ترامپ حمایت کرد، اما حامیان سابق او اکنون پشت سر هریس جمع شده‌اند تا مخالفت خود را با رهبری ترامپ نشان دهند.

کمیته اقدام سیاسی پس از اعلام حمایت از هریس و تغییر نام خود، بلافاصله به نامزد دموکرات‌ها توصیه کرد که یک فرد میانه‌رو از میان فرمانداران جاش شَپیرو، اندی بشیر، و روی کوپر را به عنوان معاون انتخاباتی خود اعلام کند. این فرمانداران میراث بایدن و تصمیم او برای کناره‌گیری را برای کشور و حزب دموکرات مفید دانستند و از او بابت فداکاری وی تقدیر کردند.

به گفته نیوزویک، با نزدیک شدن به کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، که در آن نامزد حزب رسماً معرفی خواهد شد، حمایت کمیته اقدام سیاسی از هریس نشانگر یک ائتلاف بیناحزبی منحصر به فرد میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های میانه‌رو برای دست یافتن به کاخ سفید است.

هریس را راحت‌تر از بایدن شکست می‌دهم
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت: ایالات متحده از دولت بایدن آسیب زیادی دیده است و بایدن شایسته نامزدی برای دوره دوم نیست.دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر، در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا گفت که معتقد است شکست‌ دادن کامالا هریس، از پیروزی بر جو بایدن آسان‌تر است.

ترامپ اضافه کرد: «ایالات متحده از دولت بایدن آسیب‌های زیادی دیده است. او شایسته نامزدی برای دور دوم ریاست‌جمهوری نیست.»

نامزد جمهوری‌خواهان همچنین با اشاره به خروج بایدن از انتخابات آمریکا، او را «بدترین رئیس‌جمهور» توصیف کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و نامزد حزب دموکرات، یک‌شنبه ۳۱ تیر اعلام کرد که از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که قرار است در پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود، به نفع معاونش، کامالا هریس کناره‌گیری می‌کند.

بایدن در رسانه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: «امروز می‌خواهم حمایت کامل خود را از کاملا هریس اعلام کنم تا او نامزد حزب ما در سال جاری باشد.»

یک منبع آگاه اعلام کرد که بایدن تا بعد از ظهر روز شنبه قصد داشت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ باقی بماند، اما بعدازظهر یک‌شنبه به دستیاران ارشد خود اطلاع داد که از این رقابت‌ها کناره‌گیری خواهد کرد.

این منبع که خواست هویتش فاش نشود، به خبرگزاری «رویترز» گفت: «شب گذشته پیام این بود که در همه چیز با حداکثر سرعت پیشروی شود. حدود ساعت ۱:۴۵ بعد از ظهر امروز، رئیس‌جمهوری به تیم ارشد خود اطلاع داد که نظرش را تغییر داده است.»
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، یک‌شنبه ۳۱ تیر اعلام کرد که از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که قرار است در پنجم نوامبر برگزار شود، کناره‌گیری می‌کند.

او متن اعلامیه تاریخی کناره‌گیری از انتخابات را در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد: «هم‌میهنان آمریکایی من، در طول سه سال و نیم گذشته، ما به عنوان یک ملت پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ایم.

امروز، آمریکا قوی‌ترین اقتصاد جهان را دارد. ما سرمایه‌گذاری‌های تاریخی در بازسازی کشورمان، کاهش هزینه‌های داروی نسخه‌ای برای سالمندان و گسترش مراقبت‌های بهداشتی برای شمار بی‌سابقه‌ای از آمریکایی‌ها انجام داده‌ایم. ما به یک میلیون کهنه‌سرباز که در معرض مواد سمی قرار داشتند، مراقبت‌های پزشکی حیاتی ارائه داده‌ایم. اولین قانون ایمنی سلاح در ۳۰ سال گذشته را تصویب کرده‌ایم. اولین زن آفریقایی-آمریکایی را به دیوان عالی منصوب کرده‌ایم و مهم‌ترین قانون اقلیمی در تاریخ جهان را به تصویب رسانده‌ایم. امروز آمریکا در بهترین موقعیت برای رهبری قرار دارد.

می‌دانم که هیچ‌کدام از این‌ها بدون شما، مردم آمریکا، امکان‌پذیر نبود. با هم، ما از همه‌گیری قرن و بدترین بحران اقتصادی از زمان بحران بزرگ عبور کردیم. ما دموکراسی خود را حفظ کرده‌ایم و روابط خود را در سراسر جهان احیا و تقویت کرده‌ایم.

بزرگ‌ترین افتخار زندگی من خدمت به عنوان رئیس‌جمهور شما بوده است. و در حالی که قصد داشتم برای انتخاب دوباره نامزد شوم، باور دارم که به نفع حزب و کشور است که کنار بروم و تمام تمرکزم را بر انجام وظایفم به عنوان رئیس‌جمهور تا پایان دوره بگذارم.

این هفته در مورد این تصمیمم با جزئیات بیشتری با ملت صحبت خواهم کرد.

فعلاً، می‌خواهم از تمام کسانی که برای انتخاب مجدد من تلاش کرده‌اند، تشکر صمیمانه کنم. می‌خواهم از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری، برای همکاری فوق‌العاده‌اش در تمام این کارها تشکر کنم. و قدردانی صمیمانه خود را به مردم آمریکا برای باور و اعتمادی که به من داشته‌اید، ابراز کنم.

من امروز هم به همان چیزی باور دارم که همیشه داشته‌ام: هیچ کاری نیست که آمریکا نتواند انجام دهد – وقتی با هم این کار را انجام دهیم. فقط باید به یاد داشته باشیم که ما ایالات متحده آمریکا هستیم.»

Print Friendly, PDF & Email