یک مقام مصری: «اخوان‌المسلمین» به ۸۰ هزار فلسطینی برای اسکان در سینا تابعیت داد

گزارش‌ها حاکی از آن است که اخوان‌المسلمین در زمان حکومت ۱۳ ماهه خود در مصر، به حدود ۸۰ هزار فلسطینی از نوار غزه تابعیت مصری داد. این اقدام باعث ایجاد سوالاتی درباره طرح‌‌های احتمالی اخوان‌المسلمین برای اسکان فلسطینی‌ها در شبه‌جزیره سینا شد. این اظهارات را محسن الفحام، معاون پیشین دستگاه اطلاعاتی مصر، در گفت‌وگویی درباره «بازداشت عامل تغییر تصاویر بیلبورد» در قاهره به «العربیه» اعلام کرد.

تغییر بیلبورد در خیابان فیصل
محسن الفحام درباره «نمایش تصاویر توهین‌آمیز علیه دولت مصر» در یکی از بیلبوردهای خیابان فیصل در قاهره گفت اخوان‌المسلمین فردی که تکنسین بیلبورد بود را تشویق کرد تا این تصاویر را منتشر کرد. بیلبوردها عکس‌هایی از عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر، را نشان می‌دادند که «توهین‌ به دولت مصر» خوانده شدند. الفحام اضافه کرد وزارت کشور مصر در کمتر از ۴۸ ساعت عامل این اقدام را شناسایی و دستگیر کرد.تلاش‌های مستمر اخوان‌المسلمین
الفحام تاکید کرد اخوان‌المسلمین همچنان به فعالیت‌های خود از طریق فضای مجازی و استفاده از حساب‌های جعلی ادامه می‌دهد. به گفته الفحام، اخوان‌المسلمین با فریب و استفاده از افرادی که نیاز مالی داشته، تلاش می‌کند در کشور بی‌ثباتی و آشوب ایجاد کند. او خاطرنشان کرد این اقدامات نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر اخوان‌المسلمین برای بی‌ثبات کردن مصر است.

Print Friendly, PDF & Email