مدیر سرویس مخفی آمریکا: ترور نافرجام ترامپ بزرگترین شکست ما در چند دهه اخیر است

کیمبرلی چیتل، مدیر سرویس مخفی آمریکا، دوشنبه یکم مرداد در مقابل مجلس نمایندگان آمریکا اذعان کرد که او و دستگاهش در جلوگیری از ترور دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، که در ۱۳ ژوئیه در یک رویداد انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا رخ داد، ناکام بودند.

چیتل در هنگام شهادتش در برابر کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «شکست خوردیم. به عنوان مدیر سرویس مخفی ایالات متحده، مسئولیت هر گونه نقص امنیتی را بر عهده می‌گیرم.» چیتل با درخواست‌هایی از سوی جمهوری‌خواهان برای برکناری‌اش مواجه است.

او در ادامه اضافه کرد: «تلاش برای ترور رئیس‌جمهوری سابق در ۱۳ ژوئیه، بزرگ‌ترین شکست عملیات سرویس مخفی در دهه‌های اخیر است.»

مدیر سرویس مخفی ایالات متحده اظهار داشت که امنیت دونالد ترامپ قبل از حادثه تیراندازی افزایش یافته بود. اعضای حزب جمهوری‌خواه ادعا می‌کنند که سرویس مخفی از تأمین منابع کافی برای محافظت از ترامپ خودداری کرده است.

چیتل در این زمینه گفت: «سطح امنیت ارائه شده برای رئیس‌جمهوری سابق قبل از مبارزات انتخاباتی افزایش یافته بود و با توجه به گسترش تهدیدات، به طور پیوسته در حال افزایش است. ماموریت ما سیاسی نیست؛ این موضوع مرگ و زندگی است.»

جلسه روز دوشنبه، اول مرداد، اولین دور از روند نظارت کنگره در مورد جزئیات ترور نافرجام ترامپ است. کریستوفر ری، مدیر دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی)، روز چهارشنبه در برابر کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر خواهد شد.

چیتل در برابر درخواست‌ جمهوری‌خواهان برجسته، از جمله جانسون و میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا، برای استعفا مقاومت می‌کند.

جیمز کومر، نماینده جمهوری‌خواه در کمیته نظارت مجلس نمایندگان نیز این درخواست‌ها را در جریان جلسه استماع تکرار کرد.

کومر گفت: «به شدت معتقدم که خانم چیتل باید استعفا دهد.» او افزود: «سرویس مخفی هزاران کارمند و بودجه هنگفتی دارد، اما اکنون به نمادی از بی‌کفایتی تبدیل شده است.»

Print Friendly, PDF & Email